TEACHERS' REACTION-INTENTIONS IN RELATION TO EXPERIENCE AND EFFICACY

Authors

  • Gerda Korevaar University of Nijmegen

Abstract

The frequency of reaction-units and first mentioned categories of reaction-intentions to problematic education situations were investigated among teachers with different levels of sense of self-efficacy and experience. Four hundred and thirty-nine teachers, that is, 303 expert and 136 student teachers, participated in this research. Data were obtained by using the questionnaires Situation and Sense of Efficacy. As expected, student teachers and expert teachers with a high sense of self-efficacy produced more confrontive and fewer number of permissive reaction-intentions than expert and student teachers with a low sense of self-efficacy. In contrast to other studies in this area, however, expert and student teachers show no differences in the number of produced reaction-units. Results were discussed in terms of their practical implications for teacher training. RÉSUMÉ La fréquence des unités de réaction et des catégories d'intentions de réaction mentionnées en premier à des situations pédagogiques problématiques a été étudiée parmi des professeurs ayant différents niveaux de sentiment d'efficacité de et d'expérience. Quatre cent trente-neuf professeurs, soit 303 experts et 136 stagiaires, ont participé à ce projet. Les données ont été recueillies au moyen des questionnaires Situations et Sense of Efficacy. Comme prévu, les stagiaires et les professeurs chevronnés qui ont un profond sentiment d'efficacité font était d'un plus grand nombre d'intentions de confrontation et d'un moindre nombre de réactions permissives que les professeurs chevronnés et les stagiaires qui ont un sentiment d'efficacitee peu développé. Par rapport à d'autres études sur le sujet, les professeurs chevronnés et les stagiaires n'affichent aucune différence au niveau du nombre d'unités de réaction produites. Les résultats sont analysés sous le rapport de leurs incidences pratiques pour la formation des enseignants.

Author Biography

Gerda Korevaar, University of Nijmegen

Gerda Korevaar is Master in Educational Sciences at the Department of Teacher Education in Nijmegen (the Netherlands). Since 1988 she has been enrolled in the research program, "Perceived Problems of Secondary School Teachers During Their Professional Practice." She carries out studies that are focused on describing and interpreting reaction-intentions of secondary school teachers, when they are confronted with problematic educational situations. Gerda Korevaar est titulaire d'une maîtrise ès sciences de l'éducation du département de formation des enseignants à Nijmegen (Pays-Bas). Depuis 1988, elle est inscrit au programme de recherche Perceived Problems of Secondary School Teachers During Their Professional Practice. Ses études cherchent à décrire et à interpréter les intentions de réaction des professeurs du secondaire lorsqu'ils se heurtent à des situations problématiques.

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Published

1990-09-01

How to Cite

Korevaar, G. (1990). TEACHERS’ REACTION-INTENTIONS IN RELATION TO EXPERIENCE AND EFFICACY. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 25(003). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/7935

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