THE VALUE OF QUESTIONS, AND QUESTIONS OF VALUE
Abstract
The following two papers on what school should be about were written to complement each other. Werner examines the main questions asked, and the methodologies employed, for the past several decades in the study of curriculum. He illurninates their limitations and inadequacies, and draws attention to some new concerns that are redirecting those working in this field from questions of technique toward questions of value. Butt, taking a perspective more distant from the field, asks whether our present curricula in schools are addressing the most pressing needs of human life ahead of us. He turns from a survey of the dysfunctional values present in society towards proposing a new scheme of values that should be taught if society is to survive. It is upon this scheme that any curriculum should be put into force, henceforth. RÉSUMÉ Les deux articles qui suivent et qui portent sur ce que devrait être l'école ont été écrits en complément l'un de l'autre. Werner étudie les principales questions soulevées ainsi que les méthodologies utllisées depuis plusieurs dizaines d'années dans l'étude des programmes. Il explique leurs limites et leurs insuffisances et attire l'attention du lecteur sur certaines nouvelles préoccupations qui poussent ceux qui travaillent dans ce domaine à se poser des questions de valeur plutôt que des questions de technique. Butt, qui examine cela avec plus de recul, se demande si les programmes actuellement enseignés dans les écoles répondent vraiment aux besoins de la vie humaine qui nous attend. Il part d'une enquête sur les valeurs dysfonctionnelles présentes dans la société pour proposer un nouveau plan des valeurs qu'il convient d'enseigner si l'on veut que notre société puisse survivre. C'est sur ce plan que devraient être fondés tous nos programmes à partir d'aujourd'hui.Downloads
Published
1982-04-01
How to Cite
Werner, W., & Stutt, R. (1982). THE VALUE OF QUESTIONS, AND QUESTIONS OF VALUE. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 17(002). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/7457
Issue
Section
Articles
License
Those wishing to reproduce all or part of any material published on this website are asked to email mje.education@mcgill.ca for permission and to acknowledge the McGill Journal of Education as the original source.
Authors must transfer copyright of their article to MJE. Authors may use all or parts of their work in any future publication with the article's origin in MJE acknowledged in the customary manner.
A copy of our standard form may be requested from mje.education@mcgill.ca