Gaining Interpretetive Competence through Cross-cultural Dialogue among Teachers and Researchers

Michelle Boone, Elaine Chan

Abstract


ABSTRACT. We examined the complexities of developing and implementing school curricula that reflect the goals for equality for students outlined in the Canadian Multiculturalism Act. Stories of teaching and learning experiences were presented to teacher-researchers as a means of generating discussion about differences in perspective pertaining to the curricular needs of an ethnically diverse student population. We articulate this ongoing inquiry about how best to meet the needs of a diverse society in terms of enhancing a sense of ‘interpretive competence’ (Conle, 1997b, Conle et al., 2000, Conle, 2000).

ACQUÉRIR LA COMPÉTENCE INTERPRÉTATIVE GRÂCE AU DIALOGUE
INTERCULTUREL ENTRE ENSEIGNANTS ET CHERCHEURS
RÉSUMÉ. Nous avons étudié les complexités inhérentes à l’élaboration et à l’application d’un programme scolaire qui tient compte des objectifs d’égalité pour les étudiants, tels qu’ils sont définis dans la Loi sur le multiculturalisme canadien. Différentes expériences d’enseignement et d’apprentissage ont été présentées aux enseignants-chercheurs en vue de susciter une discussion sur les différentes perspectives touchant les besoins en matière de programmes d’une population étudiante pluriethnique. Nous articulons cette recherche continue sur la meilleure façon de répondre aux besoins d’une société diversifiée en l’axant sur une forme de « compétence interprétative » (Conle, 1997b, Conle et al., 2000, Conle, 2000).

Keywords


cross-cultural dialogue;teacher research;multiculturalism;student diversity

Full Text:

PDF