BUILDING AN UNDERSTANDING OF EVOLUTION: AN ONLINE RESOURCE FOR TEACHING AND LEARNING / DÉVELOPPER UNE COMPRÉHENSION DE L’ÉVOLUTION : UNE RESSOURCE EN LIGNE POUR L’ENSEIGNEMENT ET L’APPRENTISSAGE
Keywords:
understanding evolution, evolution resource, teaching evolutionAbstract
The Understanding Evolution website (http://evolution.berkeley.edu/) was developed to provide a freely accessible resource that promotes the teaching of evolution and improved understandings of evolution among students and the general public. Evaluations show that the strategies employed in site design have allowed it to effectively meet those goals, while maintaining a practical and scientific perspective on this topic and remaining disentangled from the “controversy᾿ related to evolution in the public sphere. DÉVELOPPER UNE COMPRÉHENSION DE L’ÉVOLUTION : UNE RESSOURCE EN LIGNE POUR L’ENSEIGNEMENT ET L’APPRENTISSAGE Le site Web Understanding Evolution (http://evolution.berkeley.edu/) a été créé dans le but d’offrir une ressource accessible et gratuite qui fait la promotion de l’enseignement de l’évolution et tente de mieux faire comprendre celle-ci auprès des étudiants et du public en général. Des évaluations indiquent que les stratégies employées dans la conception du site ont permis d’atteindre efficacement ces objectifs, tout en maintenant une perspective pratique et scientifique sur ce sujet et en se tenant loin de la « controverse » liée à l’évolution au sein de la population.Downloads
How to Cite
Scotchmoor, J., & Thanukos, A. (2007). BUILDING AN UNDERSTANDING OF EVOLUTION: AN ONLINE RESOURCE FOR TEACHING AND LEARNING / DÉVELOPPER UNE COMPRÉHENSION DE L’ÉVOLUTION : UNE RESSOURCE EN LIGNE POUR L’ENSEIGNEMENT ET L’APPRENTISSAGE. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 42(2). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/2221
Issue
Section
Articles
License
Those wishing to reproduce all or part of any material published on this website are asked to email mje.education@mcgill.ca for permission and to acknowledge the McGill Journal of Education as the original source.
Authors must transfer copyright of their article to MJE. Authors may use all or parts of their work in any future publication with the article's origin in MJE acknowledged in the customary manner.
A copy of our standard form may be requested from mje.education@mcgill.ca