Volume 58 Numéro 1 : Éditorial

Authors

  • Bruno Garnier Université de Corse
  • Angela Barthes Aix-Marseille Université

DOI:

https://doi.org/10.26443/mje/rsem.v58i1.10401

References

Ang, I. (2008). Cultural Studies. Dans T. Bennett et J. Frow (dir.), The Sage handbook of cultural analysis (p. 227-248). Sage.

Barthes, A. (dir.). (2017). Dictionnaire critique des enjeux et concepts des « éducations à ». L’Harmattan.

Barthes, A. et Alpe, Y. (2018). Les « éducations à », une remise en cause de la forme scolaire ? Carrefours de l’éducation, 45(1), 23.

Garnier, B., Derouet, J.-L. et Malet, R. (2020). Sociétés inclusives et reconnaissance des diversités : le nouveau défi des politiques d’éducation. PUR.

Håkansson, M., Kronlid, D. O. O. et Östman, L. (2019). Searching for the political dimension in education for sustainable development: Socially critical, social learning and radical democratic approaches. Environmental Education Research, 25(1), 6-32.

Lenoir, Y., Larose, F. et Lessard, C. (2005). Le curriculum de l’enseignement primaire : regards critiques sur ses fondements et ses lignes directrices. Éditions du CRP.

Levinson, R. (2017). SAQs as a Socio-political programme: Some challenges and opportunities. Sisyphus - Journal of Education, 5, 25-39.

Malet, R. et Garnier, B. (2020). Éducation, mondialisation et citoyenneté. Enjeux démocratiques et pratiques culturelles. Peter Lang.

Turner, S. (2000). What are disciplines? And how is interdisciplinarity different? Dans N. Stehr et P. Weingart (dir.), Practising interdisciplinarity (p. 46-65). University of Toronto Press.

Published

2024-06-20

How to Cite

Garnier, B., & Barthes, A. (2024). Volume 58 Numéro 1 : Éditorial. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 58(1), 1–4. https://doi.org/10.26443/mje/rsem.v58i1.10401

Issue

Section

Special Issue - Editorial