DENOMINATIONALISM AND NONDENOMINATIONALISM: THE DIFFERENT TRADITIONS OF CANADIAN AND AMERICAN EDUCATION

Authors

  • Roger Magnuson McGill University

Abstract

A differentiating feature of Canada and the United States is the religious bent of Canadian education and the secular orientation of American education. The key to understanding this difference is the political and religious origins of the two countries. RÉSUMÉ L'une des différences entre le Canada et les États-Unis tient à l'orientation religieuse de l'enseignement canadien et à l'orientation séculière de l'enseignement américain. Pour bien comprendre cette différence, il faut s'interroger sur les origines politiques et religieuses des deux pays.

Author Biography

Roger Magnuson, McGill University

Roger Magnuson is a professor in the Department of Administration and Policy Studies in Education at McGill University. His teaching and research interests are in Quebec educational history. Roger Magnuson enseigne au département d'administration et de politiques scolaires à l'Université McGill. Il consacre ses activités de recherche et d'enseignement à l'histoire pédagogique du Québec.

Downloads

Published

1991-04-01

How to Cite

Magnuson, R. (1991). DENOMINATIONALISM AND NONDENOMINATIONALISM: THE DIFFERENT TRADITIONS OF CANADIAN AND AMERICAN EDUCATION. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 26(002). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/7975

Issue

Section

Articles