ACHIEVEMENT MEASURES MADE RELEVANT TO PEDAGOGY
Abstract
Conventional achievement tests lack relevance to teaching and learning because they are based on inappropriate subject matter theories and the concept of achievement as trait. Functional language theories provide a base for relevant performance measures, but they also reveal that achievement is context and task dependent. Such dependence makes valid generalizations rare and application of item response models inappropriate. A functional approach here is outlined for mathematics and science in the middle school, where much improvement is needed. Content is carried by realistic problem sets, and achievement is defined as performance, documented in portfolios similar to the writing folders used in language classes. RÉSUMÉ Les tests classiques de contrôle des connaissances ne permettent pas d'évaluer correctement l'enseignement et l'apprentissage dans la mesure où ils reposent sur des théories inadéquates et sur le concept voulant que l'acquisition des connaissances relève des traits de personnalité. Les théories du langage fonctionnel fournissent une base solide pour l'évaluation des performances mais elles révèlent également que l'acquisition des connaissances dépend étroitement du contexte et des tâches à exécuter. Cette dépendance empêche l'énoncé de généralisations valables et l'application de modèles de réponses aux tâches à exécuter. Une approche fonctionnelle est proposée pour l'enseignement des mathématiques et des sciences à l'école primaire où de sérieuses améliorations s'imposent. La matière est enseignée par le biais de problèmes réalistes et l'acquisition des connaissances est définie en tant que performance, documentée par des dossiers semblables à ceux qu'on utilise dans les cours de langues.Downloads
Published
1988-09-01
How to Cite
McLean, L. D. (1988). ACHIEVEMENT MEASURES MADE RELEVANT TO PEDAGOGY. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 23(003). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/7827
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