TUTORING ADOLESCENTS IN LITERACY: A META-ANALYSIS

Authors

  • Seung Won Jun University of Toronto
  • Gloria Ramirez Thompson Rivers University
  • Alister Cumming University of Toronto, OISE

Keywords:

tutoring, adolescents, literacy, meta-analysis

Abstract

 

ABSTRACT. What does research reveal about tutoring adolescents in literacy? We conducted a meta-analysis, identifying 152 published studies, of which 12 met rigorous inclusion criteria. We analyzed the 12 studies for the effects of tutoring according to the type, focus, and amount of tutoring; the number, age, and language background of students; and the quality of the research. Despite variability, these studies suggest benefits, notably for cross-age tutoring, reading, and small tutoring programs of lengthy duration.

 

PRODIGUER DU TUTORAT EN LITTÉRATURE AUX ADOLESCENTS: UNE MÉTA-ANALYSE

 

RÉSUMÉ. Qu’est-ce que la recherche nous apprend sur le tutorat en littératie auprès des adolescents? Nous avons mené une méta-analyse, relevant 152 études publiées, parmi lesquelles 12 rencontraient des critères rigoureux d’inclusion. Nous avons donc analysé ces 12 études, examinant les effets du tutorat non seulement selon son type, ses objectifs et sa quantité mais également selon le nombre, l’âge et le profil langagier des élèves. La qualité des travaux de recherche a aussi été prise en considération. Ainsi, malgré une certaine variabilité, ses études suggèrent des bénéfices aux initiatives de tutorat, particulièrement le tutorat inter-âge, les programmes de lecture et les programmes de taille modeste, de longue durée. 

 

 

Author Biography

Alister Cumming, University of Toronto, OISE

Professor and Head, Modern Language Centre

Downloads

Published

2010-04-23

How to Cite

Jun, S. W., Ramirez, G., & Cumming, A. (2010). TUTORING ADOLESCENTS IN LITERACY: A META-ANALYSIS. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 45(2). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/4770

Issue

Section

Articles