RESPONDING TO THE CALLS TO ACTION: REFLECTIONS ON TEACHING MANDATORY INDIGENOUS EDUCATION TO TEACHER CANDIDATES IN ONTARIO

Authors

  • Kaitlyn Watson Western University
  • Natalie Currie-Paterson Western University

Keywords:

teacher education, settler educator, reconciliation, Indigenous education, reflexive practice, formation des enseignants, enseignant colonisateur, réconciliation, éducation des autochtones, pratique réflexive

Abstract

Drawing on reflexive conversations, we describe our experiences teaching a new mandatory course in Indigenous education at Western University in London, Ontario. By discussing the successes, challenges, and mistakes made while teaching this course, we hope to continue to decolonize our practice as settlers, PhD students, and educators with the goal of working towards reconciliation in education and society. 

RÉPONDRE AUX APPELS À L’ACTION : RÉFLEXIONS SUR L’ENSEIGNEMENT D’UN COURS OBLIGATOIRE EN ÉDUCATION AUTOCHTONE OFFERT AUX FUTURS ENSEIGNANTS EN ONTARIO 

S’appuyant sur des discussions réflexives, nous décrivons notre expérience d’enseignement d’un nouveau cours obligatoire portant sur l’éducation autochtone et offert à l’Université Western, en Ontario. En partageant les succès vécus, les défis rencontrés et les erreurs faites pendant l’enseignement de ce cours, nous espérons poursuivre la décolonisation de notre pratique en tant que colonisateurs, doctorants et éducateurs, dans le but de contribuer à la réconciliation dans le domaine de l’éducation et dans la société.

Author Biographies

Kaitlyn Watson, Western University

KAITLYN WATSON is a doctoral student and instructor at Western University in Ontario, Canada. Her research asks how educators understand and practice reconciliation following their participation at an event inspired by the Truth and Reconciliation Commission of Canada. kwatso63@uwo.ca

KAITLYN WATSON est étudiante au doctorat et formatrice à l’Université Western, située en Ontario, au Canada. Ses recherches portent sur la manière dont les enseignants comprennent et mettent en pratique la réconciliation suite à leur participation à un événement tenu dans la foulée de la Commission de vérité et de réconciliation du Canada. kwatso63@uwo.ca

Natalie Currie-Paterson, Western University

NATALIE CURRIE-PATTERSON is a doctoral candidate and former instructor at Western University in Ontario, Canada. Her research interrogates the relationship between teacher practice and education policy. Specifically, her research asks how educators understand and enact government policy on Indigenous education in Ontario. ncurriep@uwo.ca

NATALIE CURRIE-PATTERSON est une doctorante et une ancienne formatrice à l’Université Western, située en Ontario, au Canada. Dans le cadre de ses recherches, elle s’intéresse aux relations entre la pratique enseignante et les politiques éducationnelles. De manière plus spécifique, ses recherches interrogent la façon dont les enseignants comprennent et mettent en oeuvre les politiques gouvernementales en lien avec l’éducation autochtone en Ontario. ncurriep@uwo.ca

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Published

2019-02-04

How to Cite

Watson, K., & Currie-Paterson, N. (2019). RESPONDING TO THE CALLS TO ACTION: REFLECTIONS ON TEACHING MANDATORY INDIGENOUS EDUCATION TO TEACHER CANDIDATES IN ONTARIO. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 53(2). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/9491

Issue

Section

Notes from the Field