BORN TO SING: FIJI'S "SINGING CULTURE" AND IMPLICATIONS FOR MUSIC EDUCATION IN CANADA
Abstract
ABSTRACT. The first part of trus paper describes the singing practices of selected Fijian communities, and identifies some of the social conditions that support widespread and skillful singing. Next, in order to interpret Fijian musical practices, it proposes a cultural grammar - a set of guidelines or rules that define what individuals within a society, community, or group have to know, produce, predict, interpret or evaluate within a given setting or social group in order to participate appropriately (Heath, 1982; Heath, 1983). In the second part of the paper the proposed cultural grammar is used to generate suggestions for developing a singing culture in a Canadian school. NÉ POUR CHANTER: LA "CULTURE DU CHANT" À FIDJI ET LES IMPLICATIONS POUR L'ENSEIGNEMENT DE LA MUSIQUE AU CANADA RÉSUMÉ. La première partie de ce rapport décrit la pratique du chant de certaines communautés fidjiennes tout en mettant en évidence quelques unes des conditions sociales contribuant à répandre l'art du chant. Pour interpréter les pratiques musicales fidjiennes, l'auteur propose une grammaire culturelle, à savoir un ensemble de directives ou de règles définissant ce que les sujets d'une société, d'une collectivité ou d'un groupe doivent connaître, produire, prévoir, interpréter ou évaluer dans un milieu ou un groupe social donné pour y participer pleinement. (Heath, 1982; Heath, 1983). Dans la deuxième partie de ce rapport, la grammaire culturelle proposée sert à émettre des conseils en vue de l'élaboration d'une culture du chant dans une école canadienne.Downloads
Published
2001-09-01
How to Cite
Russell, J. (2001). BORN TO SING: FIJI’S "SINGING CULTURE" AND IMPLICATIONS FOR MUSIC EDUCATION IN CANADA. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 36(003). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/8585
Issue
Section
Articles
License
Those wishing to reproduce all or part of any material published on this website are asked to email mje.education@mcgill.ca for permission and to acknowledge the McGill Journal of Education as the original source.
Authors must transfer copyright of their article to MJE. Authors may use all or parts of their work in any future publication with the article's origin in MJE acknowledged in the customary manner.
A copy of our standard form may be requested from mje.education@mcgill.ca