BORN TO SING: FIJI'S "SINGING CULTURE" AND IMPLICATIONS FOR MUSIC EDUCATION IN CANADA

Authors

  • Joan Russell McGill University

Abstract

ABSTRACT. The first part of trus paper describes the singing practices of selected Fijian communities, and identifies some of the social conditions that support widespread and skillful singing. Next, in order to interpret Fijian musical practices, it proposes a cultural grammar - a set of guidelines or rules that define what individuals within a society, community, or group have to know, produce, predict, interpret or evaluate within a given setting or social group in order to participate appropriately (Heath, 1982; Heath, 1983). In the second part of the paper the proposed cultural grammar is used to generate suggestions for developing a singing culture in a Canadian school. NÉ POUR CHANTER: LA "CULTURE DU CHANT" À FIDJI ET LES IMPLICATIONS POUR L'ENSEIGNEMENT DE LA MUSIQUE AU CANADA RÉSUMÉ. La première partie de ce rapport décrit la pratique du chant de certaines communautés fidjiennes tout en mettant en évidence quelques unes des conditions sociales contribuant à répandre l'art du chant. Pour interpréter les pratiques musicales fidjiennes, l'auteur propose une grammaire culturelle, à savoir un ensemble de directives ou de règles définissant ce que les sujets d'une société, d'une collectivité ou d'un groupe doivent connaître, produire, prévoir, interpréter ou évaluer dans un milieu ou un groupe social donné pour y participer pleinement. (Heath, 1982; Heath, 1983). Dans la deuxième partie de ce rapport, la grammaire culturelle proposée sert à émettre des conseils en vue de l'élaboration d'une culture du chant dans une école canadienne.

Author Biography

Joan Russell, McGill University

JOAN RUSSELL is Assistant Professor and Director of Music Education at the Faculty of Education, McGill University, where she teaches undergraduate and graduate courses. Her research publications include investigations of communities of musical practice, teacher education through music, and socio-cultural contexts of music education. Professor Russell sits on the advisory boards of several arts research journals and is Editor of the Arts & Learning Research Journal. JOAN RUSSELL est professeure adjointe et directrice du programme d'enseignement de la musique à la Faculté des sciences de l'éducation de l'Université McGill où elle enseigne aux trois cycles d'études. Ses recherches portent suries communautés de pratique de la musique, la formation des professeurs par la musique et les contextes socioculturels de l'enseignement de la musique. Elle est rédactrice en chef du Arts & Learning Research Journal et fait partie du conseil consultatif de plusieurs revues de recherche sur les arts.

Downloads

Published

2001-09-01

How to Cite

Russell, J. (2001). BORN TO SING: FIJI’S "SINGING CULTURE" AND IMPLICATIONS FOR MUSIC EDUCATION IN CANADA. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 36(003). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/8585

Issue

Section

Articles