MURDER AND MEDIA: WHAT ELEMENTARY TEACHERS CAN DO ABOUT VIDEO VIOLENCE
Abstract
ABSTRACT. The influence of television and video violence on children's behavior is of concern to many. A number of cases of children's violence, inspired by te1evision and video shows, has been reported. This article examines some of the research relating to the influence of television and video violence on children's behavior. The research of Vooijs and van der Voort in the Netherlands dealing with teaching about differences between television violence and real-life violence is also examined and their conclusions are presented. Suggestions are made for dealing with this concern, for example teaching about ethics, peaceful conflict resolution, and media literacy. The philosophy of caring is discussed for possible use in the classroom, and the role of the parent or guardian is also noted. RÉSUMÉ. L'influence de la violence à la télévision et dans les jeux vidéo sur le comportement des enfants est une source de préoccupation pour beaucoup. On signale un certain nombre de cas de violence perpétrés par des enfants et inspirés par des émissions de télévision et des jeux vidéo. Cet article analyse certaines des recherches qui portent sur l'influence de la violence à la télévision et dans les jeux vidéo sur le comportement des enfants. Il examine aussi les recherches menées par Vooijs et van der Voort aux Pays-Bas sur l'enseignement des différences entre la violence à la télévision et la violence réelle, et présente leurs conclusions. L'auteur prodigue des conseils pour faire face à ce problème, notamment en donnant des cours sur l'éthique, le règlement pacifique des conflits et la littératie médiatique. La philosophie de la bienveillance est analysée pour être éventuellement utilisée en classe, et l'on traite également du rôle des parents ou du tuteur.Downloads
Published
1997-09-01
How to Cite
Kirman, J. M. (1997). MURDER AND MEDIA: WHAT ELEMENTARY TEACHERS CAN DO ABOUT VIDEO VIOLENCE. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 32(003). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/8379
Issue
Section
Articles
License
Those wishing to reproduce all or part of any material published on this website are asked to email mje.education@mcgill.ca for permission and to acknowledge the McGill Journal of Education as the original source.
Authors must transfer copyright of their article to MJE. Authors may use all or parts of their work in any future publication with the article's origin in MJE acknowledged in the customary manner.
A copy of our standard form may be requested from mje.education@mcgill.ca