ASSESSING THE EFFECTIVENESS OF A COLLABORATIVE APPROACH TO PROGRAM DELIVERY IN ARTS TEACHER EDUCATION
Abstract
ABSTRACT. This inquiry examined the effectiveness of a partnership program in arts teacher education with students who had obtained teaching experience in school settings within one year of graduation. Participants in the study indicated that engaging in classroom-based activities in the on-campus program with expert practitioners increased their level of confidence and willingness to teach the arts in their own classrooms. They found that role playing classroom situations and examining the theoretical basis bridged the gap for them between university classes and their field experiences in the first year of teaching. Above all, beginning teachers recommended leaming fewer skills with more in-depth activities in teacher education rather than attempting to learn a quantity of concepts not fully understood or a quantity of skills not adequately mastered. RÉSUMÉ. Cette étude porte sur l'efficacité d'un programme de partenariat dans la formation des professeurs d'arts avec les étudiants qui ont fait leur stage d'enseignement dans une école une année après l'obtention de leur diplôme. Les participants à cette étude ont déclaré que le fait de participer à des activités en classe dans le cadre du programme sur le campus avec des professeurs aguerris a contribué à accrottre leur niveau de confiance et leur volonté d'enseigner les arts dans leur propre classe. Ils ont constaté que le fait d'interpréter des situations scolaires et d'analyser la base théorique a contribué à combler le fossé entre les cours universitaires et leurs stages pratiques durant leur première année d'enseignement. Mais par-dessus tout, les professeurs débutants recommandent d'apprendre un moins grand nombre d'habiletés avec des activités plus approfondies dans le domaine de la formation des enseignants plutôt que d'essayer d'apprendre une quantité de concepts qu'ils ne comprennent pas entiérement ou une quantité de compétences qu'ils ne mattrisent pas parfaitement.Downloads
Published
1997-04-01
How to Cite
Andrews, B. W. (1997). ASSESSING THE EFFECTIVENESS OF A COLLABORATIVE APPROACH TO PROGRAM DELIVERY IN ARTS TEACHER EDUCATION. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 32(002). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/8364
Issue
Section
Articles
License
Those wishing to reproduce all or part of any material published on this website are asked to email mje.education@mcgill.ca for permission and to acknowledge the McGill Journal of Education as the original source.
Authors must transfer copyright of their article to MJE. Authors may use all or parts of their work in any future publication with the article's origin in MJE acknowledged in the customary manner.
A copy of our standard form may be requested from mje.education@mcgill.ca