EXPLODING MYTHS ABOUT VOCATIONAL EDUCATION

Authors

  • Noel Burke Protestant School Board of Greater Montreal

Abstract

Ten "myths" or misunderstandings of the state of vocational education (VE) in Quebec are identified and debunked. lt is argued that VE in the province is poorly understood by both educators and potential students; it is claimed to enhance the employability of a broad range of students and is not provided only for "poor academic achievers". VE is proposed as a viable option for anyone who seeks occupationally oriented training. RÉSUMÉ L'auteur dénombre et démystifie dix fausses conceptions ou malentendus relatifs à l'état de la formation professionnelle de langue anglaise au Québec. Les éducateurs et les étudiants potentiels, soutient-on, ont une mauvaise compréhension de l'enseignement professionnel au Québec; cet enseignement améliorerait l'employabilité de nombreuses catégories d'étudiants et pas seulement celle des étudiants qui ont de mauvais résultats. La formation professionnel est présenté comme une option viable pour quiconque souhaite acquérir une formation à orientation professionnelle.

Author Biography

Noel Burke, Protestant School Board of Greater Montreal

Noel Burke is a pedagogical consultant in vocational, adult, and technological education and is currently the chairperson of the Québec Advisory Committee on Vocational Education (QACVE). He writes study guides and teaches for the Distance Education Program of McGill University. He is also president of nEDworks, consulting independently on creative problem-solving, measurement and evaluation, and organizational systems. He is keenly interested in the equitable distribution and promotion of vocational education options to English-speaking Québecers. Noel Burke est conseiller pédagogique en enseignement professionnel et technologique et en formation des adultes; il est actuellement président du comité consultatif québécois sur la formation professionnell. Il écrit des guides d'étude et enseigne au département d'enseignement à distance de l'Université McGill. Il est également président de nEDworks, firme indépendante de services de consultation dans les domaines de la formulation de solutions innovatrices, de la mesure et de l'évaluation des systèmes d'organisation. Il s'intéresse vivement à la répartition équitable et à la promotion des options de la formation professionnell chez les Québécois de langue anglaise.

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Published

1994-09-01

How to Cite

Burke, N. (1994). EXPLODING MYTHS ABOUT VOCATIONAL EDUCATION. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 29(003). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/8189

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