Reports from the Field: COMMUNICATIVE COMPETENCE IN SMALL-GROUP TALK: CONTRASTING CASES

Authors

  • Angela Ward University of Saskatchewan

Abstract

When students talk and work in classrooms, they need specific communication skills. This study describes how children in a small peer-led group used language to carry out their assigned tasks, to interact with each other, and to think critically about what they were asked to do. RÉSUMÉ Pour parler et travailler en classe, les étudiants ont besoin de dons particuliers pour la communication. Cette étude expose la façon dont les enfants d'un petit groupe dirigé par un pair ont employé le langage pour faire leurs devoirs, interagir les uns avec les autres et réfléchir de manière critique à ce qu'on leur avait demandé de faire.

Author Biography

Angela Ward, University of Saskatchewan

Angela Ward, Ph.D., is Assistant Professor in Curriculum Studies in the College of Education, University of Saskatchewan, Saskatoon. Her research interests are in classroom talk and education in cross-cultural contexts. Angela Ward, PbD., est professeur adjointe de programmes d'études au Collège des sciences de l'éducation de l'Univemté de Saskatchewan, à Saskatoon. Ses recherches portent sur les discussions en classe et sur l'éducation dans un milieu b'ansculturel.

Downloads

Published

1993-04-01

How to Cite

Ward, A. (1993). Reports from the Field: COMMUNICATIVE COMPETENCE IN SMALL-GROUP TALK: CONTRASTING CASES. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 28(002). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/8106

Issue

Section

Articles