SEXUAL BELIEFS AND PRACTICES BY WOMEN IN URBAN ZIMBABWE: IMPLICATIONS FOR HEALTH EDUCATION

Authors

  • Lynda J. Percival McGill University
  • Vimla L. Patel McGill University

Abstract

This paper examines the nature of existing traditional herbal and folk methods of family planning, as weil as other sexual practices of women in southern Zimbabwe. Nedeble women and a number of traditional healers (N'Angas) and herbalists were interviewed, using a semi-structured interview technique to elicit information about the use and understanding of contraceptive methods. The analyses show that many women in Zimbabwe use a variety of traditional herbal and folkloric methods, not only as a method of family planning, but also as a way to enhance sexual experience. These practices appear to be grounded in the traditional belief systems that exist in their society. The consequences of such practices in relation to designing better health education programs in Zimbabwe is discussed. RÉSUMÉ Cet article analyse la nature des méthodes herbales et folkloriques traditionnelles du planning familial ainsi que d'autres pratiques sexuelles des femmes dans le sud du Zimbabwe. On a interviewé des femmes Nedeble et un certain nombre de guérisseurs traditionnels (N'Angas) ainsi que des herba listes au moyen de la technique de l'entrevue semi-structurée pour recueillir des données sur l'usage et la compréhension des méthodes de contraception. Les analyses révèlent que de nombreuses femmes du Zimbabwe utilisent toute une diversité de méthodes herbales et folkloriques traditionnelles, non seulement comme moyen de contraception, mais pour donner du piquant à leurs expériences sexuelles. Ces pratiques semblent ancrées dans les systèmes de croyances traditionnelles de cette société. L'auteur analyse les conséquences de ces pratiques par rapport à la conception de meilleurs programmes d'éducation médicale au Zimbabwe.

Author Biographies

Lynda J. Percival, McGill University

Lynda J. Percival was a nurse and a clinical educator. She received her M.Ed. in Educational Psychology at McGill University in 1988. She continued to pursue her research interest while working at Vanier College of Nursing and devoted her last few years of work in the area of international health and family planning, particularly in Zimbabwe. Lynda J. Percival était infirmière et éducatrice clinique. Elle a obtenu sa M.Ed. en psychopédagogie à l'Université McGill en 1988. Elle a poursuivi ses recherches tout en travaillant au Collège Vanier de sciences infmnières et a consacré les dernières années de sa vie professionnelle au domaine de la santé internationale et de la planification familiale, notamment au Zimbabwe.

Vimla L. Patel, McGill University

Vimla L. Patel is a Professor in the Department of Medicine, and is the Associate Director, Centre for Medical Education, McGill University. Vimla L. Patel est professeur à la faculté de médecine et est directrice adjointe du Centre d'éducation médicale de l'Université McGill.

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Published

1993-04-01

How to Cite

Percival, L. J., & Patel, V. L. (1993). SEXUAL BELIEFS AND PRACTICES BY WOMEN IN URBAN ZIMBABWE: IMPLICATIONS FOR HEALTH EDUCATION. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 28(002). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/8101

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