Viewpoint: THREE SMALL ISLAND PRIMARY SCHOOLS

Authors

  • E.L. Edmonds University of Prince Edward Island

Abstract

The introduction of a National Curriculum in British schools has raised questions about teachers' competence in small schools to "cover" all ten foundation subjects equally well. The system of formula funding has also raised questions about the administrative viability of small schools. The Isles of Scilly Local Education Authority (LEA) is by far the smallest of ail LEAs in Britain. It also has three of the smallest primary schools. The author examines by visitation the viability of such small schools, and on the evidence provided recommends their continuance. RÉSUMÉ L'adoption d'un programme d'études national dans les écoles de Grande-Bretagne a suscité des questions sur l'aptitude des enseignants des petites écoles à "couvrir" les dix matières générales de manière égale. La formule de financement préétablie a également soulevé des questions sur la viabilité administrative des petites écoles. La commission scolaire locale (LEA) des îles de Scilly est de loin la plus petite de toutes les commissions scolaires de Grande-Bretagne. Elle possède également trois des plus petites écoles primaires. L'auteur analyse la viabilité de ces petites écoles par le biais de visites, et d'après les preuves fournies, il recommande leur maintien.

Author Biography

E.L. Edmonds, University of Prince Edward Island

E.L. Edmonds is co-author (with F. Bessai) of Small Schools on Prince Edward Island. He is former Dean of Education and now Professor Emeritus at the University of Prince Edward Island. E.L. Edmonds est co-auteur (avec F. Bessai) de Small Schools on Prince Edward Island. Il a été doyen de la faculté des sciences de l'éducation de l'Université de l'Ile-du-Prince-Édouard, où il est actuellement professeur émérite.

Downloads

Published

1992-04-01

How to Cite

Edmonds, E. (1992). Viewpoint: THREE SMALL ISLAND PRIMARY SCHOOLS. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 27(002). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/8039

Issue

Section

Articles