TEACHING IN MULTICULTURALLY HETEROGENEOUS CLASSROOMS: FINDINGS FROM A MODEL PROGRAM

Authors

  • Elizabeth G. Cohen Stanford University

Abstract

Teachers require technical assistance with multicultural classrooms that have a wide academic range and status differences between students. This paper reviews the strategies, theory and research of complex instruction, an approach designed to deal with such heterogeneous classrooms. Special attention is given to the creation of equity in the context of intellectually challenging curricular materials and the use of small problem-solving groups. RÉSUMÉ Les personnes qui enseignent à des classes multiculturelles où les différences de statut et de niveaux entre étudiants sont importantes ont besoin d'un appui d'ordre technique. Cet article passe en revue les stratégies, la théorie et les recherches menées sur l'ensiegnement complexe, méthode élaborée pour l'enseignement dans des classes hétérogènes. La création d'un sentiment d'équité dans un contexte pédagogique intellectuellement très stimulant et le recours à des petits groupes de résolution de problèmes sont également étudiés.

Author Biography

Elizabeth G. Cohen, Stanford University

Elizabeth G. Cohen is Chair of Social Sciences in Education and is Director, Program for Complex Instruction, at Stanford University. Her research centres on improving competence expectations of low-status youth and on directing extensive research on bilingual and multilingual clasrooms. Under Dr. Cohen's guidance, the Program for Complex Instruction is currently developing and evaluating complex instruction for the Middle school. Numbered among her many publications is a book for teachers, Designing Groupwork: Strategies for heterogeneous classrooms (New York: Teachers College Press, 1986), which specifically addresses cooperative learning in multilingual settings with a wide range of academic skills. Elizabeth G. Cohen est directrice des sciences sociales pédagogiques et directrice du programme d'enseignement complexe à l'Université Stanford. Ses recherches ont pour but d'améliorer les espoirs des jeunes de condition modeste et de développer l'enseignement bilingue et multilingue. Sous son égide, les membres du programme d'enseignement complexe procèdent actuellement à l'élaboration et à l'évaluation des enseignements complexes pour les élèves entre le primaire et le secondaire. Parmi ses nombreuses publications, il faut citer un livre à l'intention des enseignants, Designing Groupwork: Strategies for heterogeneous classrooms (New York: Teachers College Press, 1986), qui porte sur l'apprentissage collectif dans un cadre multilingue avec un vaste éventail de compétences scolaires.

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Published

1991-01-01

How to Cite

Cohen, E. G. (1991). TEACHING IN MULTICULTURALLY HETEROGENEOUS CLASSROOMS: FINDINGS FROM A MODEL PROGRAM. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 26(001). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/7951

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