USING RESEARCH FOR INFORMING CHANGE IN SPECIAL EDUCATION: A SURVEY OF EDUCATORS

Authors

  • Janice A. Leroux University of Ottawa

Abstract

The function of teacher education is to instill general principles which can be applied to immediate classroom needs and environmental circumstances. In order to determine the needs, current practice, and future goals of educators in Special Education, a survey was conducted through nine school boards served by the University of Ottawa in eastern Ontario. Results of 692 responses indicate that educators want more opportunities for guided, interactive application with special-needs children, more collaborative research in the various exceptionalities, and ongoing professional development with specialists at advanced levels of Special Education. RÉSUMÉ L'objectif de la formation des enseignants est d'inculquer des principes généraux qui peuvent être appliqués aux besoins immédiats en classe et aux circonstances du milieu. Pour déterminer les besoins, les pratiques et les objectifs futurs des spécialistes de l'éducation spécialisée, un sondage a été réalisé auprès de neuf commissions scolaires desservies par l'Université d'Ottawa dans l'est de l'Ontario. Le dépouillage des 692 questionnaires remplis révèle que les éducateurs souhaitent davantage de possibilités d'applications interactives et dirigées avec les enfants aux besoins particuliers, davantage de recherches concertées sur les diverses difficultés éprouvées par les enfants et des cours de perfectionnement professionnel suivi donnés par des spécialistes à un niveau avancé de l'éducation spécialisée.

Author Biography

Janice A. Leroux, University of Ottawa

Janice A. Leroux is currently Associate Professor of Teacher Education at the University of Ottawa. Her research and teaching focuses on the field of gifted exceptionalities with major research on the psychosocial development of gifted adolescents. As Program Leader in Special Education at the Faculty of Education, she is co-chairperson of the Faculty/School Board Advisory Committee for Special Education in the eastern region of Ontario. Janice A. Leroux est actuellement professeur agrége au département de formation des enseignants à l'Université d'Ottawa. Elle fait des recherches et de l'enseignement sur la douance, dans le cadre d'un projet de recherche majeur sur le développement psychosocial des adolescents surdoués. En sa qualité de directrice du programme d'éducation spécialisée à la faculté des sciences de l'éducation, elle est co-présidente du comité consultatif des enseignants/commissions scolaires pour l'éducation spécialisée dans l'est de l'Ontario.

Downloads

Published

1990-09-01

How to Cite

Leroux, J. A. (1990). USING RESEARCH FOR INFORMING CHANGE IN SPECIAL EDUCATION: A SURVEY OF EDUCATORS. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 25(003). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/7940

Issue

Section

Articles