USING RESEARCH FOR INFORMING CHANGE IN SPECIAL EDUCATION: A SURVEY OF EDUCATORS
Abstract
The function of teacher education is to instill general principles which can be applied to immediate classroom needs and environmental circumstances. In order to determine the needs, current practice, and future goals of educators in Special Education, a survey was conducted through nine school boards served by the University of Ottawa in eastern Ontario. Results of 692 responses indicate that educators want more opportunities for guided, interactive application with special-needs children, more collaborative research in the various exceptionalities, and ongoing professional development with specialists at advanced levels of Special Education. RÉSUMÉ L'objectif de la formation des enseignants est d'inculquer des principes généraux qui peuvent être appliqués aux besoins immédiats en classe et aux circonstances du milieu. Pour déterminer les besoins, les pratiques et les objectifs futurs des spécialistes de l'éducation spécialisée, un sondage a été réalisé auprès de neuf commissions scolaires desservies par l'Université d'Ottawa dans l'est de l'Ontario. Le dépouillage des 692 questionnaires remplis révèle que les éducateurs souhaitent davantage de possibilités d'applications interactives et dirigées avec les enfants aux besoins particuliers, davantage de recherches concertées sur les diverses difficultés éprouvées par les enfants et des cours de perfectionnement professionnel suivi donnés par des spécialistes à un niveau avancé de l'éducation spécialisée.Downloads
Published
1990-09-01
How to Cite
Leroux, J. A. (1990). USING RESEARCH FOR INFORMING CHANGE IN SPECIAL EDUCATION: A SURVEY OF EDUCATORS. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 25(003). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/7940
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