THEY GIVE YOU BUTTERFLIES
Abstract
In an attempt to help potential drop-outs improve their reading skills, the author was hired, through a Special Projects grant, by a suburban Montreal school board. The two high schools involved in this year-long project determined their own formats for instruction. In School A, the author worked with a rotating group of about thirty students for one and a half hours per week. In School B, she met with two groups of four students each, for three hours per week per group. Pre- and posttest reading scores showed gains from 0 to 4 years, the highest scores occurring in School B. In the spirit of creative nonfiction, the author here summarizes the year - from the imagined viewpoint of one of her School B students, knowing full well that one thing these non-readers do not lack is the "gift of gab." RÉSUMÉ Dans l'effort d'améliorer l'habilité de lecture des étudiants qui peut être abandonneront leur études, on a loué les services de l'auteur par une allocation de Projets Speciales, d'une commission scolaire suburbain de Montréal. Les deux écoles secondaires compromis dans ce projet d'un an, ont determiné leur propre plan pédagogique. Dans l'Ecole A, l'auteur a travaillé avec un groupe li à peu près (30) étudiants qui sont venus a tour de rôle 1.5 heures par semaine. Dans l'Ecole B, elle se recontrait avec un groupe de 8 étudiants 3 heures par semaine. Les marques d'habilité de lecture d'avant et d'après les examens ont indiqué un accroissement de 0 à 4 ans en compréhension et dans la methode de déchiffrer le mot. Les meilleures marques ont eu lieu dans l'Ecole B. Dans l'esprit de la création litteraire non-fictif, l'auteur résume l'année du point de vue imaginaire d'un de ses étudiants de l'école B, sachant bien que ses illetrés ont la langue bien pendue.Downloads
Published
1990-09-01
How to Cite
Isherwood, J. C. (1990). THEY GIVE YOU BUTTERFLIES. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 25(003). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/7939
Issue
Section
Articles
License
Those wishing to reproduce all or part of any material published on this website are asked to email mje.education@mcgill.ca for permission and to acknowledge the McGill Journal of Education as the original source.
Authors must transfer copyright of their article to MJE. Authors may use all or parts of their work in any future publication with the article's origin in MJE acknowledged in the customary manner.
A copy of our standard form may be requested from mje.education@mcgill.ca