PROBLEM-SOLVING IN ELEMENTARY SCHOOL VISUAL ARTS
Abstract
At least a generation of teachers has considered the development of creative problem-solving behaviour to be a fundamental objective in elementary school visual arts. Many, it seems, have assumed that appropriate physical conditions and a positive psychosocial environment could adequately nurture intuitive expressive solutions. With a growing acceptance of discipline-based art education and artistry as intellectual activity, theoreticians and practitioners have started to question whether alternative methods, such as direct instruction, might enhance creativity and develop complex thinking skills. The answer is relative to how creative behaviour is defined, but there is a large body of research suggesting that studio problem-solving skills can be improved with practice and guidance. Selected findings are reviewed in this article, along with many field-tested exercises, to suggest how theory might be translated into practice. RÉSUMÉ Au moins une génération d'enseignants a jugé que l'adoption d'un comportement créatif pour venir à bout de certains problèmes était l'un des objectifs fondamentaux des arts visuels à l'école primaire. Beaucoup, semble-t-il, ont supposé qu'un milieu physique approprié et un bon environnement psychosocial suffisaient à nourrir des solutions expressives intuitives. Devant la reconnaissance de plus en plus grande de l'éducation artistique comme activité intellectuelle, les théoriciens et les practiciens se sont mis à se demander si des méthodes parallèles, comme l'enseignement direct, pourraient renforcer la créativité et développer des modes de pensée complexes. La réponse dépend de la définition qu'on donne de comportement créatif, même si quantité de recherches donnent à penser que les talents de résolution de problèmes en studio peuvent s'améliorer avec la pratique et l'orientation. L'auteur de cet article analyse des constatations choisies et quantité d'exercises qu'on a testés dans la pratique pour suggérer comment traduire la théorie en pratique.Downloads
Published
1990-09-01
How to Cite
Fast, L. (1990). PROBLEM-SOLVING IN ELEMENTARY SCHOOL VISUAL ARTS. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 25(003). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/7934
Issue
Section
Articles
License
Those wishing to reproduce all or part of any material published on this website are asked to email mje.education@mcgill.ca for permission and to acknowledge the McGill Journal of Education as the original source.
Authors must transfer copyright of their article to MJE. Authors may use all or parts of their work in any future publication with the article's origin in MJE acknowledged in the customary manner.
A copy of our standard form may be requested from mje.education@mcgill.ca