RELIGIOUS STUDIES AND THE TEACHING OF BUSINESS ETHICS

Authors

  • Maureen Muldoon University of Windsor

Abstract

The field of business ethics is in the process of defining its goals, developing its methods, and determining its constituent disciplines. Currently, business ethics courses are offered through religious studies departments, but there are those who strongly advocate that business ethics be taught in business schools, primarily by business people. This article discusses the contributions and limits of a religious studies perspective for business ethics. RÉSUMÉ On s'emploie actuellement à définir les objectifs et les méthodes de l'éthique commerciale, et à cerner les disciplines qui la constituent. Des cours d'éthique commerciale sont actuellement dispensés par les départements d'études religieuses, mais certains recommandent vivement que ces cours relèvent des écoles d'administration et soient donnés surtout par des hommes/femmes d'affaires. L'auteur analyse l'apport et les limites de la perspective religieuse, appliquée à l'éthique commerciale.

Author Biography

Maureen Muldoon, University of Windsor

Maureen Muldoon, an assistant professor in the Department of Religious Studies at the University of Windsor, received her Ph.D. from the University of St. Michael's College in Toronto. She teaches courses in business ethics, bioethics, and feminist theology. Professor Muldoon is currently working with Professor Jang Singh, University of Windsor, on the origins and enforcement of codes of ethics in the workplace. Maureen Muldoon est professeur adjointe au département d'études religieuses de l'Université de Windsor. Elle détient un doctorat de l'University of St. Michael's College de Toronto. Elle donne des cours d'éthique commerciale, de bioéthique et de théologie féministe. Elle travaille actuellement à une étude sur l'origine et l'application des codes d'éthique au travail avec le professeur Jang Singh de l'Université de Windsor.

Downloads

Published

1990-04-01

How to Cite

Muldoon, M. (1990). RELIGIOUS STUDIES AND THE TEACHING OF BUSINESS ETHICS. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 25(002). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/7921

Issue

Section

Articles