AIDS IN SCHOOLS: A COMPREHENSIVE INITIATIVE

Authors

  • David C. Sloane Dartmouth College
  • Beverlie Conant Sloane Dartmouth College

Abstract

This paper, in addition to exploring the potential impact of the growing HIV epidemic on schools, provides information and suggestions for how educators can become involved in promoting education about AIDS. The epidemic raises a myriad of health and social policy and programming issues which school administrations and communities will confront in the 1990s. Even if a school does not have a person living with AIDS or a seropositive student, it still must educate students about HIV and AIDS as personal health risks and as issues to be dealt with as future leaders in a world facing the tragedy of the epidemic. This paper discusses innovative educational and preventive strategies for schools, including integrating AIDS into the classroom and relating AIDS to other risk-taking behaviours many students practice. Finally, the paper argues that educators and communities must confront their fears and differences and work together, seizing the opportunities offered by this epidemic to help save the lives of youth. RÉSUMÉ Les auteurs de cet article étudient l'incidence potentielle de l'épidémie de VIH sur les écoles. Cette épidémie soulève une pléthore de problèmes de santé et de politique et de programmation sociale qui affecteront les administrateurs scolaires et les écoles dans les années 1990. Même lorsqu'une école ne compte personne que soit atteint du sida ou séropositif, elle se doit d'éduquer les élèves sur le VIH et le sida qui constituent des risques et des problèmes de santé personnels pour les dirigeants futurs d'un monde exposé à cette épidémie. Les auteurs analysent les méthodes éducatives et préventives novatrices dont disposent les écoles, notamment l'intégration du sida dans les enseignements théoriques et la mise en relation du sida et d'autres comportements à risque affichés par les élèves. Enfin, ils soutiennent que les éducateurs et les communautés scolaires doivent aplanir leurs craintes et leurs différends, collaborer ensemble et saisir l'occasion qu'offre cette épidémie d'aider à sauver de jeunes vies.

Author Biographies

David C. Sloane, Dartmouth College

David C. Sloane, Instructor in the Department of Community and Family Medicine at Dartmouth Medical School and Visiting Assistant Professor in the Department of History at Dartmouth College, received his B.A. from the University of Wisconsin Madison and his Ph.D. in American History from Syracuse University. His research explores the Medicine and culture of American society, past and present. David C. Sloane, chargé de cours au département de médecine communautaire et familiale à l'École de médecine du Collège Dartmouth et professeur adjoint invité au département d'histoire du Collège Dartmouth, a obtenu son B.A. à l'Université de Syracuse. Ses recherches portent sur la médecine et la culture dans la société américaine d'hier et d'aujourd'hui.

Beverlie Conant Sloane, Dartmouth College

Beverlie Conant Sloane, Assistant Professor in the Department of Community and Family Medicine at Dartmouth Medical School and Director of Health Education at Dartmouth College, received her B.A. from Middlebury College, her Ph.D. in Social Science from Syracuse University, and her M.P.H. from the University of Texas School of Public Health (Houston). Her research focuses on the ways that innovative programming influences a variety of health behaviours. She is the advisor to RAID (Responsible AIDS Information at Dartmouth). Beverlie Conant Sloane, professeur adjoint au département de médecine communautaire et familiale à l'École de médecine du Collège Dartmouth et directrice de l'éducation sanitaire au Collège Dartmouth, a obtenu son B.A. au Collège de Middlebury, son Ph.D. en sciences sociales à l'Université de Syracuse et son M.P.H. à la School of Public Health (Houston) de l'Université du Texas. Ses recherches portent sur l'influence exercée par les programmes novateurs sur toute une variété de comportements sanitaires. Elle est conseillère de RAID (Responsible AIDS Information à Dartmouth).

Downloads

Published

1990-04-01

How to Cite

Sloane, D. C., & Sloane, B. C. (1990). AIDS IN SCHOOLS: A COMPREHENSIVE INITIATIVE. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 25(002). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/7919

Issue

Section

Articles