NON-DISCRIMINATORY ASSESSMENT OF CULTURALLY DIFFERENT STUDENTS

Authors

  • John Lewis McGill University
  • Ronald J. Samuda Queen's University

Abstract

Intellectual assessment has been based traditionally on the assumption that intelligence is static or unchanging. This conception has resulted in inadequate testing practices with culturally different students. This paper examines alternative approaches to the cognitive assessment of ethnically different students. The two most viable methods - comprehensive and dynamic assessment - are discussed, with the hope that nondiscriminatory assessment techniques will be used with minority students. RÉSUMÉ L'evaluation des facultés intellectuelles part généralement de l'hypothèse que l'intelligence est statique ou qu'elle n'évolue pas. Cette méprise a donné lieu à des tests qui ne conviennent pas aux étudiants de milieux culturels fort différents. Dans cet article, Lewis analyse les autres façons d'aborder l'évaluation cognitive d'étudiants différents sur le plan ethnique. Il analyse les deux méthodes qui conviennent le mieux - l'évaluation cognitive d'étudiants différents sur le plan ethnique. Il analyse les deux méthodes qui conviennent le mieux - l'évaluation exhaustive et l'évaluation dynamique - dans l'espoir que des techniques d'évaluation non discriminatoires seront employées avec les étudiants des minorités.

Author Biographies

John Lewis, McGill University

John Lewis, Assistant Professor at McGill University in the Department of Educational Psychology and Counselling, received his graduate training at Queen's University and Syracuse University. He has published articles dealing with intercultural counselling and assessment issues. His research interests are focussed on the training of counsellors and psychotherapists working within a multicultural milieu. John Lewis, professeur adjoint au département de psychopédagogie et de counseling de l'université McGill, a fait ses études de 2e-3e cycle à l'Université Queen's et à l'Université de Syracuse. Il a publié des articles dans le domaine du counseling et de l'évaluation interculturelle. Ses recherches sont axées sur la formation des conseillers et des psychothérapeutes qui travaillent en milieu multiculturel.

Ronald J. Samuda, Queen's University

Ronald J. Samuda bas produced seven books and numerous chapters and articles in the area of intercultural counselling and assessment He was born in Jamaica and was educated in England and Canada. His graduate studies were done at the University of Ottawa and Stanford University. At present he is Professor Emeritus at Queen's University, a fellow of the Canadian Psychological Association, and North American delegate for the International Association of Cross-Cultural Psychology. Ronald J. Samuda a publié sept ouvrages et de nombreux chapitres de livres et articles de journaux sur le thème du counseling et de l'évaluation interculturelle. Il est né en Jamaïque et a fait sa scolarité en Angleterre et au Canada. Il a fait ses études de maîtrise et doctorat à l'Université d'Ottawa et à l'Université Stanford. Pour l'heure, il est professeur émérite à l'Université Queen's, membre de l'Association canadienne de psychologie et délégué nord américain auprès de l'Association internationale de psychologie transculturelle.

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Published

1989-09-01

How to Cite

Lewis, J., & Samuda, R. J. (1989). NON-DISCRIMINATORY ASSESSMENT OF CULTURALLY DIFFERENT STUDENTS. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 24(003). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/7878

Issue

Section

Articles