NATIONAL-CONSCIOUSNESS GOALS AND REALITIES IN SOUTH AND EAST ASIAN EDUCATION

Authors

  • William L. Tarvin King Saud University
  • Abdulatif Hussein Faraj Umm Al-Qura University

Abstract

This paper discusses five ways South and East Asian countries are trying to enforce or reenforce national-identity goals through: (1) quantitative expansion of education; (2) standardization of the education system and of its programs and curricula; (3) promoting nationally unifying doctrines, beliefs, personalities, or languages; (4) expanding federal government control of education; and (5) amalgamation of ethnie minority groups. RÉSUMÉ Cet article porte sur les cinq stratégies mises en oeuvre par des pays d'Asie du sud et de l'est pour l'application ou la ré-application de leurs objectifs en matière d'identité nationale: 1) expansion quantitative de l'éducation; 2) normalisation du système éducatif, de ses programmes et cursus; 3) promotion de doctrines, de croyances, de personnalités ou de langues visant l'unité nationale; 4) contrôle plus serré de l'enseignement par le gouvernement central et 5) fusion des groupes ethniques minoritaires.

Author Biographies

William L. Tarvin, King Saud University

William L. Tarvin, professor of English and Director of the Continuing Education Centre of the College of Education, King Saud University - Abha, has authored numerous articles on education and literature. His most recent article was on W.B. Yeats' style, in The Journal of Irish Literature (Fall, 1988). M. William L. Tarvin, professeur d'anglais et directeur du Centre d'éducation permanente du College of Education à l'Université du roi Saud à Abha est l'auteur de nombreux articles sur les sciences de l'éducation et la littérature. Son article le plus récent, paru dans The Journal of Irish Literature (automne 1988), portait sur le style de W.B. Yeats.

Abdulatif Hussein Faraj, Umm Al-Qura University

Abdulatif Hussein Faraj, Associate Professor of Education at Umm Al-Qura University - Makkah, has published his most recent educational research in the 1988 Yearbook: Education of the world, through the UNESCO-affiliated International Office of Education (Geneva). Also, he has authored numerous articles and books on education, in both Arabic and English. He was formerly Dean of the College of Education, King Saud University - Abha. M. Abdulatif Hussein Faraj, professeur agrégé de l'education à l'Université du Umm Al-Qura à Makkah, a publié les résultats de ses dernières recherches dans le 1988 Yearbook: Education of the World, par l'entremise du Bureau international de l'éducation (Genève) rattaché à l'UNESCO. Il est également l'auteur de nombreux articles et livres sur l'éducation, en arabe comme en anglais. Récemment il était doyen du College of Education à l'Université du roi Saud à Abha.

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Published

1989-09-01

How to Cite

Tarvin, W. L., & Faraj, A. H. (1989). NATIONAL-CONSCIOUSNESS GOALS AND REALITIES IN SOUTH AND EAST ASIAN EDUCATION. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 24(003). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/7877

Issue

Section

Articles