HUMAN RIGHTS: IS CANADIAN SCHOOLING A PRIVILEGE, A RIGHT, OR AN OBLIGATION?

Authors

  • Douglas Ray University of Western Ontario

Abstract

The fortieth anniversary of the approval by the United Nations of The Universal Declaration of Human Rights was observed in 1988. The spirit of this document is reflected in various Canadian and provincial legislation and in numerous school programs. Some principles for promoting human rights through schooling are weil entrenched in Canadian traditions, but the process does not stop at a particular year. Selected recent key achievements (some of which are still controversial) are mentioned as a prelude to some speculation about priority items for the near future. RÉSUMÉ Le quarantième anniversaire de la signature de la Déclaration universelle des droits de l'homme par les Nations unies a éte célébré en 1988. L'esprit de ce document se reflète dans divers textes législatifs canadiens et provinciaux et dans de nombreux programmes scolaires. Certains principes de la promotion des droits de l'homme par l'éducation sont solidement ancrés dans la tradition canadienne. Certaines évaluations récentes (dont plusieurs sont encore controversées) servent de prélude à des spéculations sur les dossiers prioritaires à venir.

Author Biography

Douglas Ray, University of Western Ontario

Douglas Ray (Ph.D. London) is a professor of educational policy studies at the University of Western Ontario. His writing and research focus upon minority groups, human rights, and development. Douglas Ray (Ph.D., London) est professeur d'administration scolaire à l'université de Western Ontario. Ses publications et ses recherches portent sur les minorités, les droits de l'homme et le développement

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Published

1989-04-01

How to Cite

Ray, D. (1989). HUMAN RIGHTS: IS CANADIAN SCHOOLING A PRIVILEGE, A RIGHT, OR AN OBLIGATION?. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 24(002). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/7862

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