THE ROLE OF CANADA IN WORLD PEACE
Abstract
Canada's role in world peace can be active on four different fronts. The first is the network of citizen organizations that spans the country. They are to be admired for untiring efforts. Public education is the second area of activity for tms cause. The debate is too big to he left out of the schools. It is one of the great life and death issues. The House of Commons - the citizen's legal vehicle for change - must be influenced by the citizenry to discuss the peace issue and keep it in the public eye. Finally, Canada's reputation internationally allows Canada to play a leading role in world issues. This opportunity must not be missed. RÉSUMÉ Le Canada peut contribuer à la paix mondiale sur quatre fronts différents. Le premier est le réseau d'associations de citoyens qui couvre tout le pays. Celles-ci méritent toute notre admiration pour leurs efforts inlassables. L'éducation du public est la deuxième sphère d'activité qui peut servir cette cause. Le débat est trop important pour être laissé à l'écart des écoles. C'est l'un des grands problèmes de la vie et de la mort. La Chambre des communes le vecteur juridique des citoyens qui aspirent au changement doit être influencée par l'ensemble des citoyens pour faire en sorte que la question de la paix soit toujours d'actualité. Enfin, le renom international du Canada lui permet de jouer un rôle de premier plan dans les questions qui intéressent le monde. Nous ne devons pas laisser passer cette occasion.Downloads
Published
1987-09-01
How to Cite
Lewis, S. (1987). THE ROLE OF CANADA IN WORLD PEACE. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 22(003). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/7757
Issue
Section
Articles
License
Those wishing to reproduce all or part of any material published on this website are asked to email mje.education@mcgill.ca for permission and to acknowledge the McGill Journal of Education as the original source.
Authors must transfer copyright of their article to MJE. Authors may use all or parts of their work in any future publication with the article's origin in MJE acknowledged in the customary manner.
A copy of our standard form may be requested from mje.education@mcgill.ca