THE CONTAINMENT OF EDUCATIONAL CONFLICT

Authors

  • Charles S. Ungerleider University of British Columbia

Abstract

The dissolution of the Vancouver School Board in May 1985 by the Minister of Education for British Columbia was one government's effort to maintain its traditional control over education. For those who are interested in the relations between the levels of government responsible for education, the question remains whether the dissolution of the Vancouver School Board and the appointment of an official trustee to administer the districts were predictable and necessary consequences of the conflict betweeen provincial and local educational authorities. RÉSUMÉ La dissolution de la commission scolaire de Vancouver par le ministre de l'Education de Colombie-Britannique en mai 1985 est l'une des tentatives amorcées par le gouvernement pour garder la maîtrise de l'éducation. Pour ceux qui s'intéressent aux rapports entre les divers paliers de gouvernement responsables de l'éducation, reste à savoir si la dissolution de la commission scolaire de Vancouver et la nomination d'un personnage officiel chargé d'administrer les districts sont deux des conséquences prévisibles et nécessaires du conflit qui oppose les instances éducatives provinciales et locales. [Même si deux commissions, celles de Vancouver et de Cowichan, ont été dissoutes, le présent article porte sur la dissolution de la commission de Vancouver et sur les arguments invoqués à son appui que l'on trouve dans Weinstein et al. v. The Minister of Education of British Columbia and Allan Guy Stables (1985)].

Author Biography

Charles S. Ungerleider, University of British Columbia

Charles S. Ungerleider, an associate professor of the Sociology of Education is currently teaching in the Department of Social and Educational Studies at the University of British Columbia. He recently published an article titled "Inequality and Education: The Ideological Context of Educational Change in British Columbia" in the Journal of Educational Administration and Foundations. Charles S. Ungerleider, professeur agrégé de sociologie de l'éducation, enseigne actuellement au département d'études sociales et pédagogiques de l'université de Colombie-Britannique. Il a récemment écrit un article, "Inequality and Education: The Ideological Context of Educational Change in British Columbia", publié dans le Journal of Educational Administration and Foundations.

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Published

1987-04-01

How to Cite

Ungerleider, C. S. (1987). THE CONTAINMENT OF EDUCATIONAL CONFLICT. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 22(002). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/7736

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