IMPROVING TEACHING THROUGH PEER EVALUATION
Abstract
Horizontal evaluation, a model for teacher evaluation based upon the structuring of dialogue in order to help teachers better understand the nature and influence of their decisions, is described and the results of a pilot study using the model presented. Through horizontal evaluation pairs of teachers analyzed the assumptions they held about teaching and learning and began to understand, critically, taken-for-granted aspects of schooling including problems of inequality, contextual constraints on teachers' work, and legitimacy of program goals. RÉSUMÉ L'évaluation horizontale qui est un modèle d'évaluation des enseignants fondé sur la structuration du dialogue pour aider les enseignants à mieux comprendre la nature et l'influence de leurs décisions, est décrite dans le présent article en même temps que les résultats d'une étude pilote basée sur ce modèle. Grâce à l'évaluation horizontale, des paires d'enseignants ont analysé les hypothèses qui étaient les leurs sur l'enseignement et l'apprentissage et ont commencé de mieux comprendre certains aspects de l'enseignement qu'ils tenaient pour acquis, notamment les problèmes d'inégalité, les limites contextuelles imposées à leurs travaux et la légitimité des objectifs des programmes d'études.Downloads
Published
1987-01-01
How to Cite
Gitrin, A. D., & Bullough, Jr., R. V. (1987). IMPROVING TEACHING THROUGH PEER EVALUATION. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 22(001). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/7720
Issue
Section
Articles
License
Those wishing to reproduce all or part of any material published on this website are asked to email mje.education@mcgill.ca for permission and to acknowledge the McGill Journal of Education as the original source.
Authors must transfer copyright of their article to MJE. Authors may use all or parts of their work in any future publication with the article's origin in MJE acknowledged in the customary manner.
A copy of our standard form may be requested from mje.education@mcgill.ca