ADULT EDUCATION IN ISOLATED COMMUNITIES

Authors

  • Robert M. Paulet Brandon University

Abstract

There is a growing interest in the use of technology to supplement the current delivery of support services to adult learners in isolated communities. Educational institutions have adapted to the physical separation of student and institution in a variety of ways. This study will examine creative efforts to support students in remote areas by analyzing adult distance learner requirements, selected Canadian student service operations, and the creative use of technology. RÉSUMÉ On s'intéresse de plus en plus à l'emploi de la technologie pour épauler la presentation de services de soutien aux étudiants d'âge adulte vivant dans des localités isolées. Les établissements d'enseignement se sont adaptés de diverses façons à cette séperation physique des étudiants et de l'établissement. La présente étude examine les efforts déployés pour venir en aide aux étudiants des régions éloignées en analysant leurs besoins, le fonctionnement des services qui leur sont destinés au Canada et l'emploi créatif de la technologie.

Author Biography

Robert M. Paulet, Brandon University

Robert Paulet is a psychologist in the Faculty of Education at Brandon University. As centre-coordinator of the university's most isolated teaching centre, Splet Lake, Manitoba, he served as administrator, student teaching supervisor, and instructor for the Brandon University Northern Teacher Education Program. As a Travelling Professor he taught courses for InterUniversities North and Program for the Education of Native Teachers. He developed and delivered Brandon's first guided independent study course, The Education of Children with Learning Disabilities. Robert M. Paulet est psychologue à la faculté des sciences de l'éducation de l'université de Brandon. En tant que coordonnateur de centre d'enseignement le plus isolé de l'université, le Centre Splet Lake au Manitoba, il a fait office d'administrateur, de superviseur des enseignements et de chargé de cours dans le cadre du Northern Teacher Education Prograrn de l'universitée de Brandon. En qualité de professeur itinérant, il a donné des cours dans le cadre de Inter-Universities North et du Program for the Education of Native Teachers. C'est lui qui a élaboré le premier programme d'études dirigées indépendant, The Education of Children with Learning Disabilities.

Downloads

Published

1987-01-01

How to Cite

Paulet, R. M. (1987). ADULT EDUCATION IN ISOLATED COMMUNITIES. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 22(001). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/7718

Issue

Section

Articles