FORMAL EDUCATION AND ECONOMIC DEVELOPMENT

Authors

  • Harry G. Miller Southern Illinois University at Carbondale

Abstract

To what extent can a society's formal education system fulfill economic development needs? What levels, forms, and types of formal education contribute to a society's need to enhance economic development? As society seeks to readdress its need for economic revitalization, these questions are raised to the forefront of the education and political process. This article takes the position that formai education is not the sole factor in fulfilling economic development needs. The role of formal education needs to be more closely examined to determine appropriate "partnerships" between education and society. RÉSUMÉ Dans quelle mesure le système d'éducation formelle d'une société répond-il aux besoins de développement économique? Quels sont les niveaux, les formes et les types d'éducation formelle qui contribuent à répondre au besoin pour une société d'accroître son développement économique? Aujourd'hui que la société cherche à réexaminer son besoin de revitalisation économique, ces questions se posent au premier plan du processus éducatif et politique. Cet article soutient que l'éducation formelle n'est pas l'unique facteur qui permet de répondre aux besoins de développement économique. Le rôle de l'éducation formelle doit être étudié de plus près pour déterminer les rapports d'association qui conviennent entre l'éducation et la société.

Author Biography

Harry G. Miller, Southern Illinois University at Carbondale

Harry G. Miller has published extensively in several areas of education, among them being Continuing Education and topics relating work to education. He received his doctorate from the University of Nebraska and since 1982 has served as Dean and Professor, School of Technical Careers, Southern Illinois University at Carbondale. Harry G. Miller a publié de nombreux ouvrages dans plusieurs domaines de l'éducation, parmi lesquels l'éducation permanente et certains sujets rapprochant le travail et l'éducation. Il a obtenu son doctorat à l'université du Nebraska et depuis 1982, il est doyen et professeur à la School of Technical Careers de la Southern Illinois University à Columbia.

Downloads

Published

1986-04-01

How to Cite

Miller, H. G. (1986). FORMAL EDUCATION AND ECONOMIC DEVELOPMENT. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 21(002). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/7699

Issue

Section

Articles