H IS FOR "HEURISTIC" HARTS
Abstract
Can it be that one of the great traditions of North American schooling is about to go under at the hands of - sorry, on the screens of, the microcomputer? The time-honoured opening ceremony of the mass timetable foul-up, followed by the annual gathering of school principals at their wits end, may indeed be on its way out if Marvin Westrom's account here is not a fantasy. He describes how a computer may be programmed to behave heuristically, responding immediately with its resources to the intuitive and creative judgments of a principal who has been compelled to fiddle with the parameters of his or her Master Timetable, under the stress of ceaseless changes in the variables it must cope with. And this program exists. If he sells a few, as well he may, only the students for whom the customary confusion of September affords a cushion, against the shock of back-to-school, can have cause for complaint. RÉSUMÉ Se pourrait-il que l'une des grandes traditions du système scolaire nord-américain soit en train de tomber aux mains ... pardon, aux écrans des micro-ordinateurs? L'ouverture des classes, depuis si longtemps caractérisée par l'énorme confusion des horaires precipitant la réunion des directeurs d'écoles affolés, pourrait bien, en effet, être en voie de disparaître, si ce qu'affirme Marvin Westrom ne relève pas de la fantaisie. Il décrit la façon dont un ordinateur peut être programmé afin d'adopter un comportement heuristique répondant immédiatement, grâce à ses ressources, au judgement intuitif et créateur d'un directeur tenté de jouer avec les paramètres de son horaire original, sous la tension d'incéssants changements dans les variables dont il doit tenir compte. Et ce programme existe. S'il en vend quelques-uns, ce qui est bien probable, seuls les étudiants qui comptent sur la confusion habituelle de la rentrée de septembre pour en atténuer le choc pourront manifester leur mécontentement.Downloads
Published
1983-09-01
How to Cite
Westrom, M. (1983). H IS FOR "HEURISTIC" HARTS. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 18(003). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/7528
Issue
Section
Articles
License
Those wishing to reproduce all or part of any material published on this website are asked to email mje.education@mcgill.ca for permission and to acknowledge the McGill Journal of Education as the original source.
Authors must transfer copyright of their article to MJE. Authors may use all or parts of their work in any future publication with the article's origin in MJE acknowledged in the customary manner.
A copy of our standard form may be requested from mje.education@mcgill.ca