CHOOSING THE PROPER TOOLS

Authors

  • Gary G. Bitter Arizona State University

Abstract

How does a teacher set about acquiring the software to use with his or her computers? Bitter defines three classes of instructional software, advises on how one should survey the market, and, focusing on the need for teachers to he1p each other with their evaluations, discusses in detail the kinds of consideration that must be represented on any scheme for evaluating software that a group should design and use. This participational approach is the best guarantee that "drill and practice" software will eventually lose its dominance over the market. RÉSUMÉ Commeent un professeur décide-t-il du logiciel à acquérir pour ses ordmateurs? Bitter definit trois categories de logiciels éducatifs, il recommande plusieurs façons de sonder le marché et, compte tenu du besoin de collaboration entre les professeurs en matière d'évaluation, il discute en détail des facteurs dont il faut tenir compte pour évaluer le logiciel qu'un groupe doit concevoir et utiliser. Cette approche participative constitue la meilleure garantie que le logiciel d'exercice finira par perdre sa place prédominante sur le marché.

Author Biography

Gary G. Bitter, Arizona State University

Gary G. Bitter teaches computer literacy courses (including one on television), edits the School Science and Mathematics Journal, and directs the Microcomputer Research Clinic at Arizona State University, Tempe, Arizona, where he is Professor of Computer Education. He is the author of ten books on the subject. En plus d'enseigner les cours d'alphabétisation automatisée (dont un à la télévision), Gary G. Bitter est rédacteur du School Science and Mathematics Journal et il dirige le laboratoire de recherche sur les microordinateurs à l'université d'Etat d'Arizona, Tempe, Arizona, ru il est professeur d'Enseignement automatisé. Il est l'auteur de dix ouvrages sur ce thème.

Downloads

Published

1983-09-01

How to Cite

Bitter, G. G. (1983). CHOOSING THE PROPER TOOLS. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 18(003). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/7524

Issue

Section

Articles