IT'S GOOD TO BE A TEACHER

Authors

  • David G. Marshall University of Manitoba

Abstract

What follows is not so light-hearted that it couldn't happen. A Utopia for school principals, Marshall seems to say, is just over the horizon. And it follows, as the night the day, that having little left to do they then could really get in on the act and help their teachers. Would that be a Utopia for teachers? (Well, of course.) RÉSUMÉ Il faut faire bien attention de ne pas prendre ce qui suit trop à la légère. Selon Marshall, il semble que les directeurs d'école soient voués à devenir une simple utopie. Il s'ensuit que, n'ayant plus grand chose à faire, ils se mettent vraiment à l'oeuvre et aident leur corps enseignant. Parlerait-on alors d'utopie pour les professeurs? (Oui, bien entendu).

Author Biography

David G. Marshall, University of Manitoba

David G. Marshall is an Assistant Professor in the Department of Educational Administration and Foundations at the University of Manitoba. His main interests are in educational administration in developing areas, and in the educational applications of computers. David G. Marshall est professeur adjoint au Département d'Administration scolaire et des Fondements de l'Education à l'Université du Manitoba. Il s'intéresse principalement aux questions d'administration scolaire dans les régions sous-developpées et aux applications pédagogiques de l'informatique.

Downloads

Published

1982-04-01

How to Cite

Marshall, D. G. (1982). IT’S GOOD TO BE A TEACHER. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 17(002). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/7456

Issue

Section

Articles