“Why we don’t go to school on Fridays᾿ On youth participation through photo voice in rural KwaZulu-Natal (« Pourquoi nous faisons l'école buissonnière le vendredi » Participation des jeunes qui veulent se faire entendre par la photo ...)
Keywords:
youth participation, absenteeism, photo voice project, life skills, edutainment, taking actionAbstract
Abstract. In this article, we draw on the example of the Friday Absenteeism Project, a photo voice project with sixth grade learners in a rural KwaZulu-Natal school, to interrogate the nature of participatory process and cultural production. In so doing, we explore a number of critical issues related to youth participation, including ethics, citizenship and democracy, false promises, life skills and youth participation, links to media, edutainment, art and social change, participation, and taking action. « Pourquoi faisons l'école buissonnière le vendredi » Participation des jeunes qui veulent se faire entendre par la photographie au KwaZoulou-Natal rural RÉSUMÉ. Dans cet article, nous nous fondons sur l’exemple du projet Friday Absenteeism (absentéisme du vendredi), un projet qui donne un appareil photo à des élèves de sixième année dans une école rurale du KwaZoulou-Natal dans le but se faire entendre. Nous nous interrogeons sur la nature du processus participatif et de la production culturelle. Ainsi, nous explorons un nombre de questions critiques liées à la participation des jeunes dont l’éthique, la citoyenneté et la démocratie, les fausses promesses, les connaissances pratiques et la participation des jeunes, les liens avec les médias, le divertissement éducatif, l’art et le changement social, la participation et l’action concrète.Downloads
How to Cite
Mitchell, C., Stuart, J., Moletsane, R., & Nkwanyana, C. B. (2007). “Why we don’t go to school on Fridays᾿ On youth participation through photo voice in rural KwaZulu-Natal (« Pourquoi nous faisons l’école buissonnière le vendredi » Participation des jeunes qui veulent se faire entendre par la photo .). McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 41(3). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/740
Issue
Section
Articles
License
Those wishing to reproduce all or part of any material published on this website are asked to email mje.education@mcgill.ca for permission and to acknowledge the McGill Journal of Education as the original source.
Authors must transfer copyright of their article to MJE. Authors may use all or parts of their work in any future publication with the article's origin in MJE acknowledged in the customary manner.
A copy of our standard form may be requested from mje.education@mcgill.ca