Editorial: Vol. 41 No. 3 - Listen up: Young people and media production (A l'écoute : Les jeunes et la production média)

Authors

  • Michael Hoechsmann Managing Editor
  • Julian Sefton-Green University of South Australia

Keywords:

youth, young people, media production, technology, access to technology, communication, youth voice, engagement, literach, theory of literacy, multiliteracies

Author Biographies

Michael Hoechsmann, Managing Editor

MICHAEL HOECHSMANN is Assistant Professor in the Faculty of Education at McGill University. For four years, he was the Director of Education of Young People's Press, a non-profit news service for youth 14-24 (www.ypp.net). His research interests are in the area of youth, media, multiliteracies, and cultural studies. MICHAEL HOECHSMANN est professeur adjoint à la Faculté des sciences de l’éducation à l’Université McGill. Pendant quatre années, il a été directeur de l’Education of Young People’s Press, un service de nouvelles à but non lucratif pour les jeunes de 14 à 24 ans . Ses centres d’intérêt portent sur le domaine des jeunes, des médias, de l’enseignement et des études multiculturelles.

Julian Sefton-Green, University of South Australia

JULIAN SEFTON-GREEN is currently an associate research professosr at the University of South Australia. He has been the Head of Media Arts and Education at WAC Performing Arts and Media College in London, where he directed a range of digital media activities for young people and coordinated training for media artists and teachers. He has worked as media studies teacher in an inner city comprehensive and has led a postsecondary teacher training degree in media education. He has researched and written widely on many aspects of media education, new technologies, and informal learning. JULIAN SEFTON-GREEN est actuellement professeur agrégé de recherche à la University of South Australia. Il a été directeur des sciences de l’éducation et de l’art médiatique au WAC Performing Arts and Media College, à Londres, où il a dirigé une panoplie d’activités en médias numériques pour les jeunes. De plus, il a coordonné la formation pour les artistes et les professeurs en étude des médias. Il a enseigné les médias dans une école polyvalente dans un quartier pauvre et a dirigé un programme de formation de professeurs diplômés en enseignement des médias. Sa recherche et ses publications s’intéressent à plusieurs aspects de l’enseignement des médias, des nouvelles technologies et de l’apprentissage informel.

Downloads

Published

2007-02-25

How to Cite

Hoechsmann, M., & Sefton-Green, J. (2007). Editorial: Vol. 41 No. 3 - Listen up: Young people and media production (A l’écoute : Les jeunes et la production média). McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 41(3). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/735

Issue

Section

Editorial