DÉFIS DE L’INSERTION PROFESSIONNELLE ET DISPOSITIFS D’ENCADREMENT
Keywords:
Insertion professionnelle, Enseignants débutants, PIPNPEAbstract
RÉSUMÉ. Cet article présente les résultats d’une recherche sur l’insertion professionnelle des enseignants débutants. Des entrevues ont été réalisées auprès de vingt-sept enseignants participant au programme d’insertion professionnelle du nouveau personnel enseignant de l’Ontario (PIPNPE). Les défis rencontrés par ces enseignants en regard du contexte organisationnel au sein duquel ils travaillent, de la gestion de la classe et de la gestion de l’enseignement seront discutés. Leurs commentaires à propos des dispositifs d’encadrement du PIPNPE seront également présentés.
THE CHALLENGE OF TEACHER PLACEMENT AND FOLLOW-UP SUPPORT
ABSTRACT. This article discusses the results of a study on the placement of new teachers in which twenty-seven teachers participating in Ontario’s New Teacher Induction Program (NTIP) were interviewed. Challenges met by these teachers with regards to workplace organization, classroom management, and teaching management are discussed. Also presented are their comments on the follow-up support they received through NTIP.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Those wishing to reproduce all or part of any material published on this website are asked to email mje.education@mcgill.ca for permission and to acknowledge the McGill Journal of Education as the original source.
Authors must transfer copyright of their article to MJE. Authors may use all or parts of their work in any future publication with the article's origin in MJE acknowledged in the customary manner.
A copy of our standard form may be requested from mje.education@mcgill.ca