WHAT'S WRONG WITH THE "TEACH THE CONTROVERSY" SLOGAN? / EN QUOI LE SLOGAN « ENSEIGNER LA CONTROVERSE » POSE T'IL LE PROBLÈME ?
Keywords:
teach the controversy, creationists, evolution, critical analysis of evolutionAbstract
Teachers are often exhorted by creationists to “teach the controversy.᾿ Although such encouragement sounds on the surface like a proposal for critical thinking instruction, the history of the creationist movement in North America belies this claim. Rather than teach students to analyze and evaluate actual scientific controversies, the intent of “teach the controversy᾿ exhortations is to have teachers instruct students that evolution is weak or unsubstantiated science that students should not take seriously. Such instruction in alleged “evidence against evolution,᾿ or “critical analysis of evolution᾿ would seriously mis-educate students, and should be resisted by teachers and administrators. EN QUOI LE SLOGAN « ENSEIGNER LA CONTROVERSE » POSE T'IL LE PROBLÈME ? Résumé. Les créationnistes encouragent souvent les professeurs à « enseigner la controverse ». Même si au premier abord de tels encouragements peuvent ressembler à la proposition d’une méthode de pensée critique, l’histoire du mouvement créationniste en Amérique du Nord dément cette affirmation. Plutôt que d’enseigner aux étudiants comment analyser et évaluer des controverses actuelles scientifiques, la finalité des exhortations à « enseigner la controverse » consiste à faire en sorte que les professeurs enseignent aux étudiants que l’évolution est une science faible ou non corroborée et que les étudiants ne devraient donc pas la prendre au sérieux. De telles directives quant à la présumée « preuve contre l’évolution » ou l’« analyse critique de l’évolution » contribueraient à sérieusement inculquer aux étudiants des connaissances erronées, et les professeurs et les administrateurs doivent résister à ces directives.Downloads
How to Cite
Scott, E. C. (2007). WHAT’S WRONG WITH THE "TEACH THE CONTROVERSY" SLOGAN? / EN QUOI LE SLOGAN « ENSEIGNER LA CONTROVERSE » POSE T’IL LE PROBLÈME ?. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 42(2). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/2225
Issue
Section
Articles
License
Those wishing to reproduce all or part of any material published on this website are asked to email mje.education@mcgill.ca for permission and to acknowledge the McGill Journal of Education as the original source.
Authors must transfer copyright of their article to MJE. Authors may use all or parts of their work in any future publication with the article's origin in MJE acknowledged in the customary manner.
A copy of our standard form may be requested from mje.education@mcgill.ca