Volume 58 Issue 1: Editorial

Authors

  • Bruno Garnier Université de Corse
  • Angela Barthes Aix-Marseille Université

DOI:

https://doi.org/10.26443/mje/rsem.v58i1.10400

References

Ang, I. (2008). Cultural Studies. In T. Bennett & J. Frow (Eds.), The Sage handbook of cultural analysis (pp. 227-248). Sage.

Barthes, A. (Ed.). (2017). Dictionnaire critique des enjeux et concepts des « éducations à ». L’Harmattan.

Barthes, A., & Alpe, Y. (2018). Les « éducations à », une remise en cause de la forme scolaire ? Carrefours de l’éducation, 45(1), 23.

Garnier, B., Derouet, J.-L., & Malet, R. (2020). Sociétés inclusives et reconnaissance des diversités : le nouveau défi des politiques d’éducation. PUR.

Håkansson, M., Kronlid, D. O. O., & Östman, L. (2019). Searching for the political dimension in education for sustainable development: Socially critical, social learning and radical democratic approaches. Environmental Education Research, 25(1), 6-32.

Lenoir, Y., Larose, F., & Lessard, C. (2005). Le curriculum de l’enseignement primaire : regards critiques sur ses fondements et ses lignes directrices. Éditions du CRP.

Levinson, R. (2017). SAQs as a Socio-political programme: Some challenges and opportunities. Sisyphus - Journal of Education, 5, 25-39.

Malet, R., & Garnier, B. (2020). Éducation, mondialisation et citoyenneté. Enjeux démocratiques et pratiques culturelles. Peter Lang.

Turner, S. (2000). What are disciplines? And how is interdisciplinarity different? In N. Stehr & P. Weingart (Eds.), Practising interdisciplinarity (pp. 46-65). University of Toronto Press.

Downloads

Published

2024-06-20

How to Cite

Garnier, B., & Barthes, A. (2024). Volume 58 Issue 1: Editorial . McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 58(1), 5–8. https://doi.org/10.26443/mje/rsem.v58i1.10400

Issue

Section

Special Issue - Editorial