TOWARD A PRELIMINARY UNDERSTANDING OF TEACHER EDUCATION REFORM IN ANGLOPHONE CANADA

Authors

  • Ardra L. Cole Ontario Institute for Studies in Education

Abstract

ABTRACT. This article provides an overview and preliminary analysis of the nature and progress of programmatic reform efforts underway in anglophone faculties and departments of education across Canada, and raises relevant issues for consideration and debate. It reports on the first phase of a larger, in-depth study of teacher education reform. The overview and analysis are intended to inform discussions about programmatic changes and associated concems. Implicit in the analysis is a challenge which, hopefully, will stimulate conversation and debate among those involved in reform efforts. RÉSUMÉ Cet article propose un aperçu analytique de la nature et de l'état d'avancement de la réforme des programmes en cours dans les facultés et départements de sciences de l'éducation anglophones du Canada et soulève quelques questions dignes d'intérêt qui se prêtent à un débat. Il rend compte de la première étape d'une étude approfondie portant sur la formation des maîtres. Il vise à documenter le débat sur la modification des programmes d'études et d'autres questions connexes et, implicitement, à stimuler le débat parmi ceux qui participent à cette réforme.

Author Biography

Ardra L. Cole, Ontario Institute for Studies in Education

ARDRA L. COLE is a Professor in the Department of Adult Education. Community Development, and Counselling Psychology, The Ontario Institute for Studies in Education of the University of Toronto. ARDRA L. COLE est professeur au département d'éducation des adultes, de développement communautaire et de counselling de l'Institut ontarien d'études en sciences de l'éducation de l'Université de Toronto.

Downloads

Published

2000-04-01

How to Cite

Cole, A. L. (2000). TOWARD A PRELIMINARY UNDERSTANDING OF TEACHER EDUCATION REFORM IN ANGLOPHONE CANADA. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 35(02). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/8523

Issue

Section

Articles