TOWARD A PRELIMINARY UNDERSTANDING OF TEACHER EDUCATION REFORM IN ANGLOPHONE CANADA
Abstract
ABTRACT. This article provides an overview and preliminary analysis of the nature and progress of programmatic reform efforts underway in anglophone faculties and departments of education across Canada, and raises relevant issues for consideration and debate. It reports on the first phase of a larger, in-depth study of teacher education reform. The overview and analysis are intended to inform discussions about programmatic changes and associated concems. Implicit in the analysis is a challenge which, hopefully, will stimulate conversation and debate among those involved in reform efforts. RÉSUMÉ Cet article propose un aperçu analytique de la nature et de l'état d'avancement de la réforme des programmes en cours dans les facultés et départements de sciences de l'éducation anglophones du Canada et soulève quelques questions dignes d'intérêt qui se prêtent à un débat. Il rend compte de la première étape d'une étude approfondie portant sur la formation des maîtres. Il vise à documenter le débat sur la modification des programmes d'études et d'autres questions connexes et, implicitement, à stimuler le débat parmi ceux qui participent à cette réforme.Downloads
Published
2000-04-01
How to Cite
Cole, A. L. (2000). TOWARD A PRELIMINARY UNDERSTANDING OF TEACHER EDUCATION REFORM IN ANGLOPHONE CANADA. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 35(02). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/8523
Issue
Section
Articles
