ACADEMIC PRESSURE AND IMPACT ON STUDENTS' DEVELOPMENT IN CHINA

Authors

  • Jing Lin McGill University
  • Qinghai Chen Brigham Young University

Abstract

ABSTRACT This paper examines the enormous pressure Chinese students must bear at home and in school in order to obtain high academic achievement. The authors look at students' lives from their own perspective and study the impact of home and school pressures on students' intellectral, psychological, and physical development. Cultural, political, and economic factors are analyzed to provide an explanation of the situation. The paper raises questions as to what is the purpose of education and argues for the importance of balancing educational goals with other aspects of students' lives. RÉSUMÉ Cet article s'intéresse aux pressions considérables dont font l'objet les étudiants chinois à la maison et à l'école en vue de réussir sur le plan scolaire. Les auteurs étudient la vie des étudiants à la lumière de leurs propres points de vue de même que l'impact des pressions familliales et scolaires sur leur développement intellectuel, psychologique et physique. Les facteurs culturels, politiques et économiques sont analysés en vue d'expliquer la situation. L'article soulève des questions sur le but de l'éducation et insiste sur l'importance d'équilibrer les objetifs pédagogiques avec les autres aspects de la vie des étudiants.

Author Biographies

Jing Lin, McGill University

JING LIN is Assistant Professor in the department of administration and Policy Studies in Education at McGill University. JING LIN est professeur agrégé au département d'administration et de politiques scolaires de l'Université McGill.

Qinghai Chen, Brigham Young University

CHEN QINGHAI was formerly vice-president of Hang Zhou College of Education, China. He is currently a Ph.D. candidate in instructional science at Brigham Young University. CHEN QINGHAI est l'ancien vice-président de l'école normale de Hang Zhou (Chine). Il fait pour l'heure un doctorat en sciences de l'éducation à la Brigham Young University.

Downloads

Published

1995-04-01

How to Cite

Lin, J., & Chen, Q. (1995). ACADEMIC PRESSURE AND IMPACT ON STUDENTS’ DEVELOPMENT IN CHINA. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 30(002). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/8237

Issue

Section

Articles