Writing Post-modern Fairy Tales at Main Street School: Digital narratives and evolving transliteracies

Heather Lotherington

Abstract


ABSTRACT. At an elementary school in inner city Toronto, I am working with
the principal, a kernel group of primary teachers, and the school’s technician
to develop children’s digital literacies. Main Street School is dedicated to the
pursuit of social equity for its population of grade K-5 students who are characterized
by high multiculturalism and low income. The school achieves this goal
through the promotion of digital learning. Our project experimentally writes
the children of Main Street School into dynamic postmodern digital versions
of traditional European fairy tales, and showcases the evolving transliteracies
children are navigating in the pursuit of emergent literacy.

RÉDACTION DE CONTES DE FÉE POSTMODERNES À LA MAIN STREET SCHOOL :
HISTOIRES NUMÉRIQUES ET LITTÉRATIES NOUVELLES
RÉSUMÉ. En collaboration avec le directeur, un groupe d’enseignants et les
techniciens d’une école primaire de la grande ville de Toronto, je travaille
au développement des connaissances numériques des enfants. La Main
Street School se consacre à la poursuite de l’équité sociale chez ses élèves
de niveau K-5 qui se distinguent par un multiculturalisme marqué et de
faibles revenus. L’école réalise cet objectif en encourageant l’apprentissage
numérique. À titre expérimental, notre projet campe les enfants de la
Main Street School dans des versions numériques postmodernes et dynamiques
de contes de fée européens traditionnels, et montre comment
les enfants de cultures différentes évoluent vers une culture émergente.

Keywords


elementary school;digital literacy;fairy-tales;narrative;multiculturalism

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