"A PLACE AMONG THE FOSSILS": USING METAPHORS FROM IMAGINATIVE LITERATURE TO MANAGE CHANGE IN OUR SCHOOLS

Authors

  • Scott Tunison University of Saskatchewan

Abstract

ABSTRACT. There is a significant focus in educational research that explores the nature of change in schools. In particular, researchers appear to be examining ways to minimize the negative aspects of change for both educators and students. One change that schools are currently struggling with is the use of technology - both in terms of the integration of technology into educational delivery systems and whether technology should have a place at all in schools. This paper explores the potential of metaphors derived from familiar imaginative literature as a means of reducing the stress associated with change, and also as a means of effectively conveying the need for change - especially with respect to the use of technology in schools. «UNE PLACE PARMI LES FOSSILES. : L'UTILISATION DE MÉTAPHORES DANS LA LlTIÉRATURE IMAGINAIRE POUR MIEUX GÉRER LES CHANGEMENTS DANS NOS ÉCOLES RÉSUMÉ. Maintes recherches en science de l'éducation traitent de la nature des changements dans nos écoles. De façon plus précise, les chercheurs semblent vouloir étudier différents moyens de diminuer les effets négatifs du changement pour les éducateurs et les élèves. L'utilisation des nouvelles technologies est un changement auquel les écoles sont actuellement confrontées. Deux aspects sous-tendent ce changement: l'intégration des technologies dans la pédagogie et la pertinence même de la présence des nouvelles technologies dans les écoles. Cet article traite du potentiel des métaphores, puisées dans la littérature imaginaire populaire, comme moyen pour réduire le stress causé par un changement, ainsi que comme moyen pour sensibiliser étudiants et professeurs au besoin de changement; et ce, particulièrement en ce qui concerne l'utilisation des nouvelles technologies dans les écoles.

Author Biography

Scott Tunison, University of Saskatchewan

SCOTT TUNISON is a doctoral candidate at the University of Saskatchewan in the department of Educational Administration. Currently, he is studying a variety of aspects regarding educational technology and virtual education. Scott completed his Master's degree at the University of Saskatchewan as well as conducting a study of the implementation and experience of policies in Canadian school systems. He has also been active as a high school educator in both rural and urban Saskatchewan school systems for 17 years. SCOTT TUNISON est étudiant au doctorat à l'Université de la Saskatchewan au département de l'administration de l'éducation. Actuellement, il étudie différents aspects des technologies de l'éducation ainsi que l'enseignement virtuel. Scott Tunison a complété sa maîtrise à l'Université de la Saskatchewan, menant une étude sur l'implantation et l'expérimentation de politiques dans le système scolaire canadien. Il est aussi éducateur au secondaire dans les milieux ruraux et urbains de la Saskatchewan depuis 17 ans.

Downloads

Published

2003-01-01

How to Cite

Tunison, S. (2003). "A PLACE AMONG THE FOSSILS": USING METAPHORS FROM IMAGINATIVE LITERATURE TO MANAGE CHANGE IN OUR SCHOOLS. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 38(001). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/8665

Issue

Section

Articles