Report from the Field: SOME RANDOM THOUGHTS ON THE ETHICAL BEHAVIOUR Of TEACHER CANDIDATES

Authors

  • Jon G. Bradley McGill University

Abstract

ABSTRACT. Accepting the reality thar teaching is not a fully fledged profession like other such societal occupations, student teachers find themselves being orientated into a vocation that is still attempting to carve out its rightful place in an evolving society. Until such time as teacher educators adopt a public and accountable ethical regime for teacher candidates, this quasi profession of teaching will continue to wallow in uncertainty and misdirection. RÉSUMÉ. Résignés à la réalité que l'enseignement n'est pas une profession à part entière comme d'autres professions sociales, les professeurs stagiaires se voient invités à embrasser une vocation qui tente encore de prendre la place qui lui revient dans notre société en évolution. Tant et aussi longtemps que les responsables de la formation des maîtres n'adopteront pas un régime éthique public et responsable pour les futurs enseignants, cette quasi profession continuera de croupir dans son indécision et sa mauvaise orientation.

Author Biography

Jon G. Bradley, McGill University

JON G. BRADLEY is Associate Professor with the Department of Educational Studies of the Faculty of Education of McGill University. Prior to joining the Faculty a quarter of a century ago, he was a practicing elementary school teacher. His prime areas of research are centered in the broad field of teacher training and more specifically focused on the various practicum components related to initial preparation of elementary teacher candidates. JON G. BRADLEY est professeur agrégé au département d'études éducationnelles de la faculté des sciences de l'éducation de l'Université McGill. Avant de se joindre au personnel enseignant de cette faculté il y a vingt-cinq ans, il a enseigné au niveau du primaire. Ses recherches, qui se concentrent sur le vaste champ de la formation des maîtres, portent plus particulièrement sur les divers éléments des programmes d'études qui se rapportentà la formation initiale desfuturs enseignants du primaire.

Downloads

Published

1998-09-01

How to Cite

Bradley, J. G. (1998). Report from the Field: SOME RANDOM THOUGHTS ON THE ETHICAL BEHAVIOUR Of TEACHER CANDIDATES. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 33(003). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/8438

Issue

Section

Articles