THE INCLUSION MOVEMENT AND TEACHER CHANGE: WHERE ARE THE LIMITS?

Authors

  • Margret Winzer University of Lethbridge

Abstract

ABSTRACT. The current reform movement in special education promotes the inclusion of students with disabilities into regular classrooms as the total responsibility of regular classroom teachers. While many assume that ideology will enjoy an easy transition to classroom implementation, this assumption is problematic and not based on current research. This paper discusses whether regular classroom teachers can actually meet the demands of the inclusionary movement. At issue are teacher attitudes, teacher skills, and competencies, and the supports required for successful inclusionary practices. RÉSUMÉ. Le mouvement de réforme actuel en intégration scolaire soutient que l'intégration des élèves handicapés dans les classes dites régulières doit être entièrement du ressort des enseignants qui en ont la charge. Même si beaucoup croient que cette idéologie peut facilement se transposer en classe, ce postulat est douteux et ne s'appuie sur aucune recherche actuelle. L'auteur de cet article se demande si les enseignants des classes régulières peuvent relever le défi du mouvement intégrationniste. Le problème tient aux attitudes, aptitudes et compétences des enseignants et à l'appui dont ils ont besoin pour mettre en oeuvre avec succès les mesures d'intégration.

Author Biography

Margret Winzer, University of Lethbridge

MARGRET WINZER, Associate Professor at The University of Lethbridge, has written widely on many areas of special education, including history, multicultural issues, and early childhood. MARGRET WINZER est professeur agrégé à l'Université de lethbridge. Elle est l'auteur de nombreux écrits consacrés à différents aspects de l'intégration scolaire et s'intéresse notamment à l'histoire, au multiculturalisme et la petite enfance.

Downloads

Published

1998-09-01

How to Cite

Winzer, M. (1998). THE INCLUSION MOVEMENT AND TEACHER CHANGE: WHERE ARE THE LIMITS?. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 33(003). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/8434

Issue

Section

Articles