CURRICULUMS PLURAL: THE CASE OF ENGLISH AT THE ENGLISH CEGEPs

Authors

  • Arnold Keller University of Victoria

Abstract

English language and literature at Quebec's English-speaking CEGEPs has been characterized as "curriculums plural," with each department having its own curricular history and methods. Such a practice is quite different from other CEGEP disciplines where the Ministry of Education sets forth explicit syllabi for unified curricula. This anomaly results from a series of arguments and agreements between the Ministry of Education and the English departments, as well as within the departments themselves. Most often, argument has centred not so much on what should be taught as much as who will decide. This article presents a brief history of the forces that have produced the present "curriculums plural." RÉSUMÉ La langue et la littérature anglaises dans les cégeps anglophones du Québec ont toujours été marquées par le "pluralisme", chaque département appliquant sa propre histoire et ses propres méthodes. Cette façon de faire diffère radicalement des autres disciplines enseignées au cégep où le ministère de l'Éducation rue les programmes d'étude pour assurer l'unité des enseignements. Cette anomalie est lefait d'une série d'arguments et d'accords entre le ministère de l'Éducation et les départements d'anglais et au sein des départements proprement dits. Le plus souvent, on ne se demande pas tant ce qui doit être enseigné que qui doit en décider. Cet article présente un bref historique des forces qui ont abouti au "pluralisme" actuel.

Author Biography

Arnold Keller, University of Victoria

Arnold Keller holds advanced degrees in English literature and in educational technology. He was an original member of the English departments at both the Vanier-Snowdon and the Champlain-Lennoxville campuses. He is the author of When Machines Teach: Designing Computer Courseware (Harper & Row, 1987) and the co-author of various Canadian and American editions of English Simplified (Harper Collins). He currendy is Associate Professor of English and Director of the Writing Program at the University of Victoria. Arnold Keller est titulaire de grades de littérature anglaise et de technologie éducative. Il a été l'un des membres créateurs des départements d'anglais des campus Vanier-Snowdon et Champlain-Lennoxville. Il est l'auteur de When Machines Teach: Designing Computer Courseware (Harper & Row, 1987) et le co-auteur de diverses éditions canadiennes et américaines de English Simplified (Harper Collins). Il est actuellement professeur agrégé d'anglais et directeur du programme de rédaction à l'Université de Victoria.

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Published

1991-09-01

How to Cite

Keller, A. (1991). CURRICULUMS PLURAL: THE CASE OF ENGLISH AT THE ENGLISH CEGEPs. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 26(003). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/7993

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