THE RAT PACK: AN EARLY READING INTERVENTION PROGRAM

Authors

  • Susan Ruth Butler University of Sydney

Abstract

Longitudinal studies by this writer have revealed that poor reading compounds itself over the years. For this reason, this writer has developed the RAT Pack, an innovative program of activities for upgrading reading disabled students. It uses a broad spectrum of remedial techniques, interspersed with fun and games. It requires that it be used with a responsible parent, tutor, teacher, or friend. RÉSUMÉ Il ressort des études longitudinales de cet auteur que les difficultés que certains enfants éprouvent en lecture s'aggravent avec le temps. C'est pour cette raison qu'elle a mis au point le RAT Pack, programme d'activités novateur visant à aider les élèves qui ont des difficultés en lecture. Ce programme qui se sert de tout un éventail de techniques correctives, parsemées de jeux et d'éléments amusants, doit être administré par un parent, un tuteur, un enseignant ou un ami responsable.

Author Biography

Susan Ruth Butler, University of Sydney

Susan Ruth Butler is a Senior Lecturer in the Department of Educational Psychology and Measurement at the University of Sydney and a Consultant Psychologist at the Royal Alexandra Hospital for Children in Sydney, Australia. She bas a B.Ed. and M.A. from McGill University and a Ph.D. from the University of London, England Susan Ruth Butler est chargée de cours au Department of Educational Psychology and Measurement à l'université de Sydney et psychologue conseil au Royal Alexandra Hospital for Children de Sydney en Australie. Elle est titulaire d'un B.Ed. et d'une M.A. de l'université McGill ainsi que d'un Ph.D. de l'université de Londres en Angleterre.

Downloads

Published

1987-04-01

How to Cite

Butler, S. R. (1987). THE RAT PACK: AN EARLY READING INTERVENTION PROGRAM. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 22(002). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/7733

Issue

Section

Articles