THE CASE FOR SUPPLY-SIDE EDUCATION

Authors

  • Y. Gregory Kelebay McGill University

Abstract

Are we asking the school to assume too great a responsibility for the educational and social development of our youth? Should the school limit itself to certain fundamental responsibilities? If yes, which ones? Who should assume those responsibilities for which the school will no longer be responsible? This article takes an historical approach to examine the sociopolitical changes of the last three decades that were instrumental in shaping Quebec schools. RÈSUMÈ Demande-t-on à l'école d'assumer une trop grande part de responsabilité dans le développement éducatif et social de notre jeunesse? L'école doit-elle se limiter à certaines responsabilités fondamentales? Dans l'affirmative, lesquelles? A qui doit-on confier les responsabilités que l'école refuse d'assumer? Le présent article adopte une démarche historique pour examiner les transformations socio-politiques des trente dernières années qui ont contribué au façonnement des écoles du Québec.

Author Biography

Y. Gregory Kelebay, McGill University

Y. Gregory Kelebay is Director of a study group called the St. Lawrence Institute, which is concerned about contemporary intellectual disdain for "classical liberalism". He teaches history method and philosophy in the Faculty of Education at McGill, where he is an associate professor in the Department of Secondary Education and Director of Student Teaching. Y. Gregory Kelebay est directeur du St Lawrence Institute, groupe d'étude qui s'intéresse au dédain intellectuel actuellement manifesté pour les "études classiques". Il enseigne la méthode historique et la philosophie à la faculté des sciences de l'éducation de l'université McGill, où il est également professeur agrégé au département d'enseignement secondaire, et directeur du programme de stages.

Downloads

Published

1986-09-01

How to Cite

Kelebay, Y. G. (1986). THE CASE FOR SUPPLY-SIDE EDUCATION. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 21(003). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/7681

Issue

Section

Articles