LEARNING EVOLUTION AND THE NATURE OF SCIENCE USING EVOLUTIONARY COMPUTING AND ARTIFICIAL LIFE / APPRENDRE L’ÉVOLUTION ET LA NATURE DES SCIENCES AU MOYEN DU CALCUL ÉVOLUTIONNISTE ET DE LA VIE ARTIFICIELLE
Keywords:
evolution, evolutionary computing, artificial life, A-Life software, Avida-Ed, evolutionary testingAbstract
Because evolution in natural systems happens so slowly, it is difficult to design inquiry-based labs where students can experiment and observe evolution in the way they can when studying other phenomena. New research in evolutionary computation and artificial life provides a solution to this problem. This paper describes a new A-Life software environment – Avida-ED – in which undergraduate students can test evolutionary hypotheses directly using digital organisms that evolve on their own through the very mechanisms that Darwin discovered. APPRENDRE L’ÉVOLUTION ET LA NATURE DES SCIENCES AU MOYEN DU CALCUL ÉVOLUTIONNISTE ET DE LA VIE ARTIFICIELLE Puisque l’évolution des systèmes naturels se produit lentement, il est difficile de concevoir des laboratoires fondés sur la recherche où les étudiants pourraient faire des expériences et observer l’évolution de la même façon qu’ils étudieraient d’autres phénomènes. De nouvelles recherches en calcul évolutionniste et en vie artificielle offrent une solution à ce problème. Ce travail décrit un nouvel environnement logiciel A-Life, Avida-ED, dans lequel les étudiants de premier cycle peuvent tester directement des hypothèses évolutionnistes à l’aide d’organismes numériques qui se développent par eux-mêmes, selon les mêmes mécanismes découverts par Darwin.Downloads
Published
2007-10-15
How to Cite
Pennock, R. T. (2007). LEARNING EVOLUTION AND THE NATURE OF SCIENCE USING EVOLUTIONARY COMPUTING AND ARTIFICIAL LIFE / APPRENDRE L’ÉVOLUTION ET LA NATURE DES SCIENCES AU MOYEN DU CALCUL ÉVOLUTIONNISTE ET DE LA VIE ARTIFICIELLE. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 42(2). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/2220
Issue
Section
Articles
License
License
Copyright (c) 202X McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.