WHAT ARE STUDENTS TAUGHT ABOUT EVOLUTION? / QU'ENSEIGNE-T-ON AUX ÉTUDIANTS À PROPOS DE L'ÉVOLUTION ?
Keywords:
biology teachers and evolution, creationism, biology and creationism, teaching creationismAbstract
According to reports from 1,441 undergraduate students at a large, public American university, most high-school biology teachers teach evolution. Approximately 25% of students who attended public schools report that their biology teachers also taught creationism, despite the fact that doing so is unconstitutional. When biology teachers teach creationism, they usually present only a particular version of the Judeo-Christian creation story, and often present this story as a scientific alternative to evolution. One-fifth of students who attended public schools report that their biology teachers taught them neither evolution nor creationism. Biology teachers at private schools may be more likely to teach evolution than are biology teachers at public schools. These results, which are discussed relative to the evolution/ creationism controversy, indicate that creationism is far from extinct in biology classrooms. QU’ENSEIGNE-T-ON AUX ÉTUDIANTS À PROPOS DE L’ÉVOLUTION ? Selon des témoignages recueillis auprès de 1 441 étudiants de premier cycle d’une importante université publique américaine, la plupart des professeurs de biologie au secondaire enseignent l’évolution. Environ 25 % des étudiants qui ont fréquenté des écoles publiques affirment que leurs professeurs de biologie ont aussi enseigné le créationnisme, même si cet enseignement est interdit par la constitution. Lorsque les professeurs de biologie enseignent le créationnisme, ils ne présentent habituellement qu’une version particulière de l’histoire judéo-chrétienne de la création, et relatent souvent cette histoire comme si elle était une autre possibilité scientifique de l’évolution. Un cinquième des étudiants qui ont fréquenté des écoles publiques souligne que leurs professeurs de biologie ne leur ont pas enseigné l’évolution ni le créationnisme. Les professeurs de biologie des écoles privées peuvent être plus susceptibles d’enseigner l’évolution que leurs homologues des écoles publiques. Ces résultats, qui font l’objet de discussions relativement à la controverse liée à l’évolution et au créationnisme, montrent que le créationnisme est loin d’être disparu des salles de classe de biologie.Downloads
How to Cite
Moore, R. (2007). WHAT ARE STUDENTS TAUGHT ABOUT EVOLUTION? / QU’ENSEIGNE-T-ON AUX ÉTUDIANTS À PROPOS DE L’ÉVOLUTION ?. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 42(2). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/2218
Issue
Section
Articles
License
Those wishing to reproduce all or part of any material published on this website are asked to email mje.education@mcgill.ca for permission and to acknowledge the McGill Journal of Education as the original source.
Authors must transfer copyright of their article to MJE. Authors may use all or parts of their work in any future publication with the article's origin in MJE acknowledged in the customary manner.
A copy of our standard form may be requested from mje.education@mcgill.ca