EACH BELONGS: A RATIONALE FOR FULL INCLUSION

Authors

  • Evelyn Lusthaus McGill University
  • Karen Gazith McGill University
  • Charles Lusthaus McGill University

Abstract

The issue of special vs. regular education, which has dominated the field of mental retardation for more than thirty years, is no longer an issue. Children with mental disabilities can and should be fully included in regular classrooms and schools. Educators are now focusing their attention on implementation: developing, testing, and refining their knowledge about how to facilitate the full integration of students with disabilities in the most effective and responsible manner. This paper presents a rationale for full integration, exploring a range of perspectives - historical, human, ethical, legal, developmental, social, and educational. The benefits to children with disabilities, to their nondisabled peers, and to society are discussed. RÉSUMÉ La question de l'éducation de l'enfance en difficulté par rapport à l'enseignement normal qui domine le secteur de l'arriération mentale depuis plus de trente ans, ne constitue plus un problème. Les enfants atteints de difficulté mentale peuvent et doivent être entièrement intégrés dans les classes et les écoles du courant dominant. Les éducateurs se penchent aujourd'hui sur la façon d'étoffer, de mettre à l'essai et de peaufiner leurs connaissances sur la façon de faciliter l'intégration des élèves en difficulté de la manière la plus efficace et la plus responsable possible. Les auteurs de cet article établissent le bienfondé de l'intégration complète, en analysant tout un éventail de perspectives-historiques, humaines, éthiques ,juridiques, développementales, sociales et éducatives. Ils analysent les avantages qui en découlent pour les enfants en difficulté, pour leurs camarades sans handicap et pour la société en général.

Author Biographies

Evelyn Lusthaus, McGill University

Evelyn Lusthaus is an associate professor in the Department of Educational Psychology and Counselling at McGill University. She is the Director of the McGill CACL Summer Institute in Integrated Education and Community. Evelyn Lusthaus est professeur agrégé au département de psychopédagogie et de counseling de l'Université McGill. Flle dirige l'Institut d'été d'éducation intégrée.

Karen Gazith, McGill University

Karen Gazith is the Coordinator of Special Services at Hebrew Academy in Montreal. She is a doctoral student in the Department of Educational Psychology and Counselling at McGill University. Karen Gazith coordonne les services spéciaux à l'Académie hébraïque de Montréal. Flle est inscrite en doctorat au département de psychopédagogie et de counseling de l'Université McGill.

Charles Lusthaus, McGill University

Charles Lusthaus is an associate professor in Administration and Policy Studies, Faculty of Education, at McGill University. Charles Lusthaus est professeur agrégé en administration et politiques scolaires à la faculté des sciences de l'éducation de l'Université McGill.

Downloads

Published

1992-09-01

How to Cite

Lusthaus, E., Gazith, K., & Lusthaus, C. (1992). EACH BELONGS: A RATIONALE FOR FULL INCLUSION. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 27(003). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/8057

Issue

Section

Articles